• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثیر جنسیت حسابرس داخلی بانک‌های دولتی بر رابطه میان عواطف و گزارش تخلفات
تعداد صفحات 8
نویسنده مژده کدخدایی الیادرانی - بهمن بنی مهد
مشخصات نشریه  حسابداری دولتی - دانشگاه پیام نور سال 8 شماره 2 پیاپی 16
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1401
محدوده صفحات 80-73
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  عواطف مثبت  جنسیت حسابرس  تخلفات  عواطف منفی  بانک‌های دولتی  گزارش تخلفات مالی  حسابرسی داخلی  حسابرسان داخلی  تخلفات درون سازمانی  عواطف فردی  افشای تخلفات  
چکیده موضوع و هدف مقاله: جنسیت را می‏‌‏توان یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر قضاوت و تصمیم گیری افراد به حساب آورد. از این رو، هدف این پژوهش بررسی نقش تعدیل کنندگی جنسیت بر رابطه میان عواطف و تصمیم گیری حسابرسان داخلی درباره گزارش تخلفات درون سازمانی است.
روش پژوهش: در پژوهش حاضر تعداد 250 پرسش نامه به صورت تصادفی میان حسابرسان داخلی بانک‌های دولتی توزیع شد که از این تعداد، 219 پرسش‌نامه برای تجزیه و تحلیل استفاده شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسش‌نامه عواطف و پرسش‌نامه گزارش تخلفات است. همچنین از مدل معادلات ساختاری و معیار ریشه­ استاندارد باقی ­مانده مجذور میانگین برای ارزیابی رابطه میان متغیرهای این پژوهش استفاده شده است.
یافته‌های پژوهش: نتایج پژوهش نشان می‌دهد که هر دو جنبه مثبت و منفی عواطف فردی حسابرسان داخلی بر قضاوت و تصمیم گیری آن‌ها به افشای تخلفات تاثیر معنی‏‌‏دار و مثبت دارند. هم چنین شواهد حاکی از آن است که جنسیت حسابرس داخلی، متغیری مهم در افشای تخلفات درون سازمانی بوده و می‏‌‏تواند شدت تاثیرگذاری رابطه میان عواطف و افشای تخلفات را افزایش دهد.
نتیجه‌گیری، اصالت و افزوده آن به دانش: بر اساس یافته‌های این پژوهش، سیاست‌گذاران و نهادهای نظارتی حرفه حسابرسی داخلی باید مکانیزم‌های لازم برای پشتیبانی از اقدامات افشاگری و گزارشگری تقلب و تخلفات توسط حسابرسان داخلی را فراهم آورند و به موضوع گزارشگری تخلفات توجه ویژه اختصاص دهند.

کد مقاله 43623
تعداد بازدید 109

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397