• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تحلیل تصویرسازی ذهنی پسران بینا و نابینا با و بدون تجربه بلوغ جنسی از ویژگی‌های شخصیتی صوت معلم
تعداد صفحات 10
نویسنده مریم هاشمی بخشی - غلامعلی افروز - پرویز شریفی درآمدی - مسعود غلامعلی لواسانی
مشخصات نشریه  توانمندسازی کودکان استثنایی - انجمن علمی کودکان استثنایی ایران سال 12 شماره 4 پیاپی 37
تاریخ انتشار زمستان - 1400
محدوده صفحات 77-68
زبان فارسی
کلید واژه بلوغ  بلوغ جنسی  تهران  تصویرسازی ذهنی  نابینا  دانش‌آموزان نابینا  بالغ  آسیب‌دیده بینایی  دانش‌آموزان پسر  آسیب بینایی  افراد بینا  دانش‌آموزان بینا  پسران بالغ  پسران نابالغ  نابالغ  دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم  پسران نابینا  پسران بینا  صوت معلم  ویژگی‌های شخصیتی معلم  
چکیده هدف پژوهش حاضر، تبیین و تحلیل تصویرسازی ذهنی پسران بینا و نابینا با و بدون تجربه بلوغ جنسی از ویژگی­های شخصیتی صوت معلم می­ باشد. پژوهش حاضر با روش علّی- مقایسه­ ای بوده و جامعۀ آماری، شامل کلیۀ دانش‌آموزان بینا و نابینا با و بدون تجربه بلوغ جنسی 10 تا 12 و 16 تا 18 سال شهر تهران، که در سال تحصیلی 1396-1395، مشغول به تحصیل بودند. نمونه این پژوهش را 120 نفر از دانش ­آموزان کلاس­های چهارم، پنجم، ششم (دوره دوم ابتدایی) و کلاس­های دهم، یازدهم، دوازدهم (دوره دوم متوسطه)؛ که به روش نمونه­ گیری هدفمند در دو مرحله انتخاب شده بودند، تشکیل می­دهند. برای جمع ­آوری داده ­ها از پرسشنامه شانزده عاملی کتل (16PF) و پرسشنامه پژوهشگر­ساخته تصویرسازی ذهنی استفاده شد. روایی ابزار پژوهشگر­ساخته بر اساس نظرات اساتید و همچنین، پایایی آن با استفاده از آلفای کرانباخ محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل آماری از آزمون­ خی­دو و نرم ­افزار SPSS-15 استفاده شد. یافته ­ها نشان داد که رابطه ­مثبت و معناداری بین ویژگی­های شخصیتی تلاش و پشتکار، تندخویی، جسور بودن، جذابیت، بین دو گروه وجود دارد. آزمودنی­ها صاحب صوت را از ویژگی­های منفی چون سخت­گیر بودن، مضطرب بودن، پرحرف بودن مبرا دانسته ­اند، در صورتی که خانم داوطلب معلمی دارای این ویژگی­ها بود. در نهایت، می­توان مطرح نمود دانش ­آموزان نابینا بالغ تصویرسازی ذهنی درست­ تری از صاحب صوت داشته ­اند و نیز صوت معلم در آموزش و یادگیری دانش ­آموزان نابینا بسیار مهم می­ باشد.

کد مقاله 43455
تعداد بازدید 134

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397