• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقایسه پوشش رسانه‌ای ورزشی زنان و مردان در پایگاه‌های خبری مجازی
تعداد صفحات 11
نویسنده هادی سلطانی - نیما ماجدی - زهرا نوبخت رمضانی
مشخصات نشریه  مديريت ارتباطات در رسانه هاي ورزشي - دانشگاه پيام نور شماره 1 پیاپی 33
تاریخ انتشار پائیز - 1400
محدوده صفحات 69-59
کلید واژه ورزش  اخبار زنان  ورزش زنان  فضای مجازی  اخبار  اخبار ورزشی  تحلیل محتوا  رسانه‌‌های ورزشی  رسانه‌های اجتماعی  خبرگزاری‌های آنلاین  ورزش مردان  رسانه‌های مجازی  پوشش رسانه‌ای  خبرگزاری  خبرگزاری‌های داخلی  سایت خبری  خبرگزاری فارس  خبرگزاری تسنیم  خبرگزاری تابناک  خبرگزاری ایسنا  خبرگزاری آفتاب  
چکیده رسانه های مجازی یکی از پربیننده ترین و در دسترس ترین رسانه‌های اجتماعی در دهه اخیر هستند که خبرهای ورزشی را هر چه سریع تر در اختیار مردم و به ویژه جوانان قرار می دهند. هدف از پژوهش حاضر، مقایسه نابرابری پوشش رسانه ای زنان و مردان در فضای مجازی بود. پژوهش از نوع کمی بود که به صورت تحلیل محتوا انجام شد. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘـﮋوﻫﺶ، شمارگان پنج خبرگزاری پربیننده آفتاب، ایسنا، تابناک، تسنیم و فارس در سال 1395 بودند. نمونه پژوهش، صفحه اول هر خبرگزاری بود که بصورت روزانه و از طریق برگه های کدگزاری شده جمع آوری شدند روایی برگه ها به تایید متخصصین رسیدند. ابعاد محتوایی مورد استفاده در این پژوهش شامل مؤلفه جنسیت، نوع ورزش، شخصیت و عکس های زنان و مردان بودند. داده‌ها با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی و آزمون غیر پارامتریک کای اسکوئر (Chi-square) و از طریق نرم افزار 20 spss تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها نشان دادند که از 34768 خبر فقط 1140 مورد از آنها مربوط به بانوان بودند (زنان 31/3% و مردان 68/96% ) اولین ورزش زنان تیراندازی و مردان فوتبال بود. خبرهای دارای شخصیت زنان و مردان بترتیب 456 و 17951 بار بود. کل عکس‌های زنان 739 قطعه ولی عکس‌های مردان 22074 قطعه بود.
ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻧﺘﺎﻳﺞ آزﻣﻮن خی2 ﺑﺮای ﻫﺮ چهار متغیر جنسیت، نوع ورزش، شخصیت و عکس، اﺧﺘﻼف را ﻣﻌﻨـا‌دار نشان داد. ﺑﻨـﺎﺑﺮاﻳﻦ لازم است که رسانه های مجازی ضمن رعایت اصول بی طرفی رسانه‌ای ﺑﻪ ﻧﻘﺶ خود در تنویر افکار عمومی و نیز اعتلای همه جانبه ورزش دقت نموده تا از طریق ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزی به توسعه پایدار ورزش ﻛﺸﻮر ﻛﻤﻚ نماﻳند.

کد مقاله 43040
تعداد بازدید 34

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397