• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان شناخت الگوهای نظری حضور خانواده‌ها به‌عنوان تماشاگر در ورزشگاه
تعداد صفحات 28
نویسنده حسین طاهری - رضا اندام
مشخصات نشریه  پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 2 پیاپی 17
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1400
محدوده صفحات 398-371
زبان فارسی
کلید واژه خانواده  ورزشگاه   روش‌شناسی کیو  الگوهای نظری  تماشاگر  
چکیده زمینه و مقدمه: «حضور خانواده‌ها در ورزشگاه» مسئله‌ای است که دیدگاه‌های مختلفی در خصوص آن مطرح است؛ بنابراین پژوهش حاضر با هدف شناخت و تحلیل الگوهای نظری حضور خانواده‌ها به‌عنوان تماشاگر در ورزشگاه انجام شد.
روش: پژوهش کاربردی حاضر با استفاده از روش‌شناسی کیو که یک روش آمیخته (کیفی - کمّی) است، انجام شد. در مرحلۀ کیفی، پس از مصاحبه با صاحب‌نظران، مطالعۀ مقالات علمی، گزارش‌های خبری و ... فضای گفتمان شکل گرفت سپس کارت‌های کیو تهیه شد و تعداد 88 نفر از میان اهالی فضای گفتمان به روش نمونه‌گیری هدفمند برای مشارکت در پژوهش انتخاب شدند. همچنین داده‌ها با استفاده از روش تحلیل خوشه‌ای تجزیه‌وتحلیل شد.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد، چهار الگوی نظری بدین شرح در خصوص حضور خانواده‌ها در ورزشگاه وجود دارد: 1- جلوگیری از هجمه‌های بین‌المللی کاذب علیه کشور؛ 2- اصلاح فرهنگ تماشاگران، ارتقای سطح کیفی مسابقات، مشارکت و رضایت اجتماعی زنان؛ 3- امکان حضور خانواده‌ها در ورزشگاه مشروط به فراهم شدن امکانات و زیرساخت‌ها؛ 4- نامناسب بودن محیط ورزشگاه‌ها برای حضور خانواده‌ها و سازگاری نداشتن آن با آموزه‌های دینی و فرهنگی.
نتیجه‌گیری: بر اساس الگوهای نظری شناسایی‌شده، سه الگوی نظری به­ صورت مشروط با حضور خانواده‌ها در ورزشگاه موافق و الگوی نظری چهارم به‌طورکلی مخالف حضور خانواده‌ها در ورزشگاه است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود مسئولان قبل از هرگونه تصمیم، به دیدگاه‌های موجود در این زمینه توجه داشته باشند.

کد مقاله 42996
تعداد بازدید 136

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397