• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی انطباق با نقش پدری و عوامل پدری و فرزندی مرتبط با آن، در پدران مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت شهر رشت در سال 1397
تعداد صفحات 8
نویسنده نگین جزایری نژاد - مریم نیکنامی
مشخصات نشریه  دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي شماره 3
تاریخ انتشار پائیز - 1400
محدوده صفحات 42-35
زبان فارسی
کلید واژه پدری  انعطاف‌پذیری  رشت (شهرستان)  پدران  رفتار پدرانه  نقش پدری  انطباق با نقش پدری  عوامل پدری فرزندی  
چکیده مقدمه: مهم ترین رویدادی که در زندگی یک مرد می تواند ایجاد شود، پدر شدن می باشد که سبب پیدایش تغییرات زیادی در شخصیت، سبک زندگی و هویت مردان می شود.. هدف از این مطالعه، تعیین ارتباط انطباق با نقش پدری و عوامل پدری و فرزندی مرتبط با آن در پدران مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت شهر رشت می باشد.
روش کار: مطالعه حاضر یک پژوهش مقطعی تحلیلی است که واحدهای پژوهش آن 298 نفر پدر مراجعه کننده به مراکز جامع PAQ) سلامت می باشند. نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای انجام شد. انطباق پدری نیز با ابزار استاندارد انطباق پدری) اندازه گیری شد، که دارای 38 گویه و 5 حیطه توانمندی در ایفای نقش ها و مسئولیت ها، درک تکامل والدی، تثبیت در جایگاه پدری، ثبات معنوی و رضایت درونی می باشد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های شپیرو، کروسکال والیس، من ویتنی و ضریب همبستگی اسپیرمن انجام شد.
یافته ها: آزمون های شپیرو و کروسکال والیس نشان داد نمره انطباق پدری بر حسب سن فرزند، از لحاظ آماری معنی دار بوده است (P =0/048 ، r = – 0/ سن پدر با نمره انطباق پدری، دارای همبستگی معنی دار معکوس بود ( 115 . (P < 0/05).
نتیجه گیری: در میان عوامل پدری فرزندی مرتبط با انطباق پدری، قومیت پدر از عوامل مرتبط با انطباق پدری می باشد. میزان انطباق پدری در بعد توانمندی در ایفای نقش ها و مسئولیت ها، درک تکامل والدی، تثبیت در جایگاه پدری، ثبات معنوی و رضایت درونی، مطلوب و در بعد چالش ها و نگرانی ها در حد ضعیف می باشد.

کد مقاله 42968
تعداد بازدید 98

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397