• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان پیش بینی نشانگان ضربه عشق بر اساس سبک‌های دلبستگی با نقش میانجی تنظیم هیجان در دانشجویان
تعداد صفحات 11
نویسنده اکرم علیزاده مقدم - مسعود محمدی - قاسم نظیری - سجاد امینی‌ منش
مشخصات نشریه  روان پرستاري - انجمن علمي پرستاري ايران شماره 3 پیاپی 45
تاریخ انتشار مرداد و شهریور - 1400
محدوده صفحات 106-96
زبان فارسی
کلید واژه تنظیم هیجانی  دانشجو  شیراز  سبک‌های دلبستگی  سبک دلبستگی دوسوگرا  نشانگان ضربه عشق  ضربه عشق  تنظیم هیجان سازگار  تنظیم هیجان ناسازگار  تنظیم رفتاری هیجان  
چکیده مقدمه: نشانگان ضربه عشق می­ تواند با پریشانی و عوارض منفی متعددی همراه باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش واسطه­ ای تنظیم رفتاری هیجان در رابطه سبک های دلبستگی و نشانگان ضربه عشق انجام شد.
روش کار: مطالعه حاضر، توصیفی-همبستگی و از نوع مدل­سازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های شهر شیراز در سال 1399 بود که با روش نمونه گیری در دسترس تعداد 341 نفر برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ ها شامل پرسشنامه تنظیم رفتاری هیجان، پرسشنامه نشانگان ضربه عشق و پرسشنامه دلبستگی بزرگسالان بود. برای تحلیل داده­ ها از روش ­های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر با بهره­ گیری از نرم افزار ایموس استفاده شد.
یافته­ ها: نتایج پژوهش نشان داد که ضریب همبستگی بین دلبستگی دوسوگرا (**28/0) و تنظیم هیجان سازگارانه (**23/0) و تنظیم هیجان ناسازگارانه (**12/0) با ضربه عشق در سطح 01/0 معنادار بود. همچنین تنظیم رفتاری هیجان در رابطه بین سبک های دلبستگی و نشانگان ضربه عشق دارای نقش میانجی بود (05/0 > P).
نتیجه گیری: بر این اساس متخصصان حوزه سلامت می­ توانند به استناد یافته­ های این مطالعه، به طراحی مداخلات لازم به منظور اصلاح سبک های دلبستگی و راهبردهای تنظیم هیجان در افراد با نشانگان ضربه عشق بپردازند و بدین طریق آنها را در غلبه بر آسیب­ های روانی احتمالی یاری برسانند.

کد مقاله 42926
تعداد بازدید 149

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397