• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تفاوت‌های جنسیتی و سنی در کاربرد ایموجی‌ و علل ترجیح آن‌ بر ایموتیکان میان کاربران ایرانی
تعداد صفحات 28
نویسنده رضا کاظمیان
مشخصات نشریه  مطالعات رسانه‌های نوین - دانشگاه علامه طباطبایی - علمی پژوهشی سال 7 پیاپی 26
تاریخ انتشار تابستان - 1400
محدوده صفحات 266-239
کلید واژه جنسیت  تفاوت سنی  سن  شبکه‌های اجتماعی  کاربر اینترنت  فضای مجازی  تفاوت جنسیتی  کاربران ایرانی  شبکه‌های اجتماعی مجازی  رسانه‌های اجتماعی  شبکه‌های مجازی  کاربران زن  جنسیت کاربران  رسانه‌های مجازی  کاربران مرد  ایموجی  تفاوت‌های رفتاری  ایموتیکان  
چکیده کاربرد روزافزون ایموجی‌ها در میان کاربران پلتفرم‌های آنلاین و تفاوت‌های رفتاری در بکارگیری آن‌ها باعث شده تا هدف پژوهش حاضر نیز بررسی تفاوت رفتاری بکارگیری ایموجی‌ها و عوامل دخیل در نحوه‌ی بکارگیری آن‌ها باشد. این پژوهش با هدف بررسی تفاوت‌های سنی و جنسیتی در کاربرد ایموجی‌ها توسط کاربران اینترنتی ایرانی کار خود را آغاز نمود. داده‌های مورد نیاز این پژوهش به وسیله‌ی گوگل فرم‌ از کاربران ایرانی بدست آمد و سپس تحلیل‌های آماری لازم بر رو داده‌ها انجام پذیرفت. بررسی‌های انجام شده در قالب الگوی سمپیترو (2020) نشان داد که ایموجی‌ها به دلایل بیانی، کاربردی و زیباشناختی‌ نسبت به ایموتیکان‌ها از محبوبیت بیشتری نزد ایرانیان برخوردار هستند. این مطالعه همچنین در قالب الگوی چن و دیگران (2018) مشخص نمود که زنان به میزان قابل توجهی نسبت به مردان از ایموجی‌ها بیشتر استفاده می‌کنند و بر اساس تحلیل‌های احساسات، همانند زندگی واقعی در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی نیز عواطف و احساسات خود را آشکارا ابراز می‌کنند. در خصوص رابطه‌ی کاربرد ایموجی‌ها و سن نیز داده‌های موجود نشان می‌دهد که رابطه‌ای معکوس میان سن و میزان بکارگیری ایموجی‌ها حاکم است. در همین راستا اینگونه به نظر می‌ر‌سد که جوانان بر خلاف زندگی واقعی، در فضای مجازی نسبت به بزرگسالان و میانسالان به مراتب بیشتر از ایموجی‌های منفی استفاده می‌کنند.

کد مقاله 42908
تعداد بازدید 133

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397