عنوان
|
بررسی مقایسهای بین تحلیل محتوای کتابهای درسی فارسی و حرفه و فن، روشهای تدریس معلمان و شیوههای فرزند پروری والدین در پرورش خلاقیت در دختران دوره راهنمایی شهر تهران |
تعداد صفحات
|
25 |
نویسنده
|
کیانوش هاشمیان - سهیلا هاشمی |
مشخصات نشریه
|
علوم انسانی - دانشگاه الزهرا (س) - علمی پژوهشی شماره 39 |
تاریخ انتشار
|
پائیز - 1380 |
محدوده صفحات
|
171-147 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
خلاقیت دختران دختران مقطع راهنمایی سبک فرزندپروری
|
موضوع
|
تربيت در خانواده روابط خانوادگي
|
چکیده
|
در اين تحقيق تحليل محتواي كتابهاي درسي فارسي و حرفهو فن، شيوه تدريس معلمين و تأثير آن بر رشد و پرورش خلاقيت دانشآموزان به عنوان عوامل درون مدرسه و همچنين تأثير شيوههاي فرزندپروري والدين و نقش آنها در رشد خلاقيت دانشآموزان بررسي شده است.\r\nمبناي اين پژوهش، روشي كيفي بوده و در جمعآوري اطلاعات از شيوه مثلثسازي استفاده گرديده است. به همين منظور از تمام دانشآموزان دو مدرسه راهنمايي منطقه 2 تهران آزمون خلاقيت بعمل آمد. روش جمعآوري و تجزيه و تحليل اطلاعات به روش مصاحبه و پرسشنامه ميباشد. تجزيه و تحليل اطلاعات نيز از طريق روش استقرايي صورت گرفته است. نتايج نيز نشان ميدهد كه محتواي كتب درسي، در رشد خلاقيت دانشآموزان كمترين نقش را ايفا ميكند. در مقابل، شيوه تدريس بعضي از معلمين شرايط مناسبي را جهت رشد و پرورش خلاقيت دانشآموزان فراهم ميسازد. در مجموع، ملاحظه گرديد كه شيوههاي فرزندپروري والدين به عنوان عامل برون مدرسه، در رشد و پرورش خلاقيت دانشآموزان نسبت به عوامل درون مدرسه از وضعيت مناسبتري برخوردار است.
|