• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثیر تماشای تلویزیون بر ارزش‌های فرهنگی اجتماعی زنان ساکن مهاباد
تعداد صفحات 35
نویسنده زهرا خضری - تهمینه شاوردی - عاصمه قاسمی
مشخصات نشریه  رسانه‌های دیداری و شنیداری – دانشگاه صدا و سیما شماره 3 پیاپی 39
تاریخ انتشار پائیز - 1400
محدوده صفحات 67-33
زبان فارسی
کلید واژه تلویزیون  ارزش‌های اجتماعی  استحکام خانواده  ماهواره  مصرف رسانه‌ای  تماشای تلویزیون  تأثیر رسانه بر تحکیم خانواده  تلویزیون ماهواره‌ای  تأثیر رسانه  ارزش‌های فرهنگی  مهاباد (شهرستان)  شبکه‌های ماهواره‌ای  رسانه‌های جمعی  برنامه‌های ماهواره‌ای  استفاده از ماهواره  رسانه‌های داخلی  رسانه‌های خارجی  استفاده‌کنندگان از رسانه  بهره‌مندی از وسایل ارتباط جمعی  شبکه‌های تلویزیون ماهواره‌ای  برنامه‌های تلویزیونی  استفاده از رسانه  شبکه‌های تلویزیونی  تلویزیون داخلی  تلویزیون ایران  شبکه‌های تلویزیونی خارجی  زنان بیننده  
چکیده امروزه بسیاری از جهت‌گیری‌های زنان در ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی تحت‌الشعاع نحوه مصرف و استفاده از رسانه تلویزیون داخلی و ماهواره خارجی قرار دارد و این پژوهش با هدف تاثیر مصرف برنامه‌ تلویزیونی و تاثیر آن بر ارزش‌های فرهنگی– اجتماعی زنان (15 تا 65 ساله) شهرستان مهاباد انجام گرفت. این پژوهش از نوع پیمایشی بوده و اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته گردآوری گردیده است و تعداد 382 نفر از زنان 15 تا 65 ساله شهرستان مهاباد به‌عنوان جامعه آماری مطرح بوده‌اند که با کمک نرم‌افزار spss23 تحلیل توصیفی و استنباطی داده‌ها انجام پذیرفته است. طبق یافته‌های این پژوهش، استفاده از رسانه تلویزیون داخلی و ماهواره خارجی با ارزش‌های اجتماعی فرهنگی زنان بیننده از آن رابطه داشته و هر دو بر ارزش‌های اجتماعی فرهنگی تأثیرگذار است. با این تفاوت که استفاده از ماهواره خارجی در مجموع رابطه معکوس و استفاده از تلویزیون داخلی رابطه مستقیم با ارزش‌های اجتماعی فرهنگی زنان دارد. نتایج پژوهش نشان داد بطور نسبی متغیر تحکیم خانواده با مقدار تی 6.602 بیشترین اختلاف میانگین را در بین زنان بهره‌مند از رسانه داخلی و خارجی دارد. در اولویت‌های بعدی گرایشات مذهبی، تمایلات نوگرایانه، عادات غذایی و در نهایت تعاملات اجتماعی قرار گرفته است.

کد مقاله 42707
تعداد بازدید 56

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397