• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان طراحی الگوی حمایتی خانواده مدرسه در توسعه استعدادهای ورزشی: یک مطالعه نظریه داده‌ بنیاد
تعداد صفحات 17
نویسنده ولی ناصری پلنگرد - شهاب بهرامی - شیرین زردشتیان - بهرام  یوسفی
مشخصات نشریه  مديريت ارتقاي سلامت شماره 1 پیاپی 47
تاریخ انتشار بهمن و اسفند - 1399
محدوده صفحات 90-74
کلید واژه مدرسه  الگوهای حمایت  حمایت خانواده  خانواده  نظریه زمینه‌ای  استعدادهای ورزشی  استعدادیابی ورزشی  حمایت مدارس  
چکیده مقدمه: یکی از چالش‌های جوامع بشری جستجو و گزینش افراد زبده برای یادگیری و انجام مهارت می‌باشد و حمایت خانواده‌ها و مدارس می‌تواند نقش مهمی در استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی داشته باشد. مطالعه حاضر با هدف طراحی الگوی حمایتی خانواده- مدرسه در توسعه استعدادهای ورزشی انجام شد.
روش کار: پژوهش کیفی حاضر به روش نظریه داده‌ بنیاد انجام شد. جمع‌آوری داده‌ها با مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته انجام شد و روش نمونه‌گیری هدفمند به روش گلوله برفی بود. داده‌ها با مصاحبه از 16 تن از کارشناسان و خبرگان آشنا به مباحث استعدادیابی و توسعه استعداد جمع‌آوری شد. تحلیل داده‌ها در نرم‌افزار Nvivo10 انجام شد.
یافته‌ها: بر اساس یافته‌های این پژوهش، 13 درون‌مایه اصلی شامل: توسعه منابع و استاندارد کردن استعدادیابی به ‌عنوان شرایط علی، عوامل اجتماعی و رسانه‌ای به‌عنوان شرایط زمینه‌ای، بروکراسی و ضعف مدیریتی به‌عنوان شرایط مداخله‌گر، حمایت مالی و اقتصادی، حمایت رفتاری و حمایت اجتماعی به‌عنوان پدیده محوری، راهبردهای متداول و راهبردهای آموزشی به‌عنوان راهبردها و شکوفایی استعدادهای ورزشی و رقابت‌پذیری به‌عنوان پیامدها شناسایی شدند.
نتیجه‌گیری: حمایت خانواده‌ها به همراه حمایت نظام آموزشی و همکاری سازمان‌های ورزشی با این دو نهاد را می‌توان عاملی مهم در جهت توسعه استعدادهای ورزشی کشور قلمداد کرد. از این ‌رو پیشنهاد می‌شود که وزارت آموزش ‌و پرورش و وزارت ورزش و جوانان منابع مالی و حمایت‌های لازم را در قالب ردیف ویژه‌ای به مدارس جهت کمک و هدایت استعدادیابی ورزشی اختصاص دهند.

کد مقاله 41027
تعداد بازدید 166

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397