• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نسبیت سنجی بین زنان و مردان شهر کرمان در مراجعه به دعانویسان، رمالان و فالگیران
تعداد صفحات 12
نویسنده اصغر سلیمی نوه - مریم پوررضاقلی - معظمه شجاع الدینی - حسین نگارستانی
مشخصات نشریه  مطالعات اسلامی در حوزه سلامت شماره 2 پیاپی 12
تاریخ انتشار تابستان - 1399
محدوده صفحات 36-25
کلید واژه تحصیلات  جنسیت  رفتار خرافی  کرمان  باورهای خرافی  وضعیت تأهل  خرافات  فالگیری  فالگیر  گرایش به خرافات  رمالان  دعانویسی  دعانویسان  اعتقاد به خرافات  
چکیده زمینه و هدف: پژوهش حاضر به بررسی نسبیت سنجی بین زنان و مردان شهر کرمان در مراجعه به دعانویسان، رمالان و فالگیران می پردازد.
روش بررسی: جامعه آماری شامل کلیه زنان و مردان شهر کرمان بود که بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 230 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss22 و در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام) استفاده گردید.
یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که بین اعتقاد به خرافات و جنسیت شهروندان شهر کرمان رابطه وجود ندارد. همچنین بین اعتقاد به خرافات و وضعیت تأهل شهروندان شهر کرمان رابطه وجود ندارد. در ضمن بین اعتقاد به خرافات و تحصیلات شهروندان شهر کرمان رابطه وجود ندارد. در نهایت از آزمون همبستگی اسپیرمن نمودار پراکنش برای بررسی رابطه بین اعتقاد به خرافات با سن شهروندان به تفکیک جنسیت در شهر کرمان استفاده ‌شد.
نتیجه‌گیری: مشخص گردید که بین وضعیت اعتقاد به خرافات و سن افراد شهر کرمان رابطه معنی دار و معکوسی وجود دارد؛ به گونه ای که با افزایش سن، اعتقاد به خرافات کاهش می یابد. سپس از آزمون کلموگروف-اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن متغیر اعتقاد به خرافات استفاده شد و نرمال بودن متغیر اعتقاد به خرافات تأیید نگردید.

کد مقاله 40786
تعداد بازدید 202

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397