• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان شناسایی عوامل مؤثر بر احساس امنیت زنان در نواحی روستایی (مطالعه موردی: دهستان خرقان غربی‌ شهرستان آوج)
تعداد صفحات 26
نویسنده حسن قاسملو - حسین کریم زاده - مریم محمدبیگی سلخوری
مشخصات نشریه  زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان سابق) - مركز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران - علمی پژوهشی شماره 3
تاریخ انتشار پائیز - 1399
محدوده صفحات 406-381
کلید واژه زنان روستایی  امنیت زنان  عوامل اجتماعی  احساس امنیت  عوامل مؤثر  احساس ناامنی  معادلات ساختاری  عوامل فرهنگی  مناطق روستایی  عوامل اقتصادی  احساس ناامنی زنان  آوج (شهرستان)  خرقان غربی (دهستان)  
چکیده دستیابی به توسعه پایدار روستایی بدون مشارکت هدفمند گروه ‏های مختلف مردم، از جمله زنان، امکان‌پذیر نیست. ولی در حاشیه‏ قرار گرفتن زنان در جامعه و استفاده نکردن آن‌ها از امکانات و فرصت‏ ها نسبت به مردان، سبب تشدید احساس ناامنی آن‌ها در جامعه می‏ شود. فراهم‌کردن زمینه‏ های احساس امنیت زنان روستایی در جهت بهبود کیفیت فعالیت اجتماعی آنان امری ضروری است و تحقق آن در گرو شناخت وضعیت احساس امنیت زنان و عوامل مؤثر بر آن است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی‌ تحلیلی است. روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانه‏ ای و میدانی (پرسش‌نامه) است. جامعة آماری تحقیق خانوارهای دهستان خرقان غربی واقع در شهرستان آوج‌اند که با استفاده از فرمول کوکران 182 نفر به‏ عنوان حجم نمونه تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از مدل‏ سازی معادلات ساختاری (SEM) در قالب نرم‏ افزار لیزرل استفاده شد. نتایج یافته‏ های تحقیق نشان می‏ دهد که اکثر مؤلفه‏ های احساس امنیت در منطقة مطالعه‌شده وضعیتی پایین‏ تر از حد مطلوب عدد 3 دارند و به عبارتی زنان ساکن در منطقه احساس امنیت مطلوبی ندارند. همچنین، مهم‏ترین عوامل تأثیرگذار در احساس امنیت زنان در منطقة مطالعه‌ شده عبارت است از عوامل اجتماعی با ضریب 99/0، عوامل فرهنگی با ضریب 82/0 و عوامل اقتصادی با ضریب 81/0.

کد مقاله 40535
تعداد بازدید 205

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397