• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان گونه‌شناسی و زمینه یابی عوامل خانوادگی مؤثر بر آسیب اجتماعی دانش‌آموزان (مطالعه موردی دانش‌آموزان آسیب دیده اجتماعی ارجاعی به اورژانس اجتماعی سپیدان در سال 99-1398)
تعداد صفحات 9
نویسنده مینا شهرسبزی - یاسر محمدی - اعظم فرمانی
مشخصات نشریه  سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت شماره 4 پیاپی 17
تاریخ انتشار زمستان - 1399
محدوده صفحات 49-41
کلید واژه آسیب‌شناسی  آسیب‌های اجتماعی  عوامل خانوادگی  گونه‌شناسی  دانش‌آموزان دبیرستانی  سپیدان (شهرستان)  مراکز اورژانس اجتماعی  وضعیت اقتصادی خانواده  شاخص‌های خانوادگی  زمینه‌های خانوادگی  آسیب‌پذیری فرزندان  
چکیده هدف: پژوهش حاضر با هدف گونه شناسی آسیب های اجتماعی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان سپیدان و ضرورت زمینه یابی شاخص های خانوادگی مؤثر در شکل گیری آن صورت گرفته است.
مواد و روش ها: در راستای بررسی اهداف پژوهش تعداد 120 دانش آموز آسیب دیده اجتماعی (ارجاعی به اورژانس اجتماعی) به عنوان جامعه آماری انتخاب و با روش پیمایش مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین جهت واکاری بیشتر مسأله و مقایسه آن با نتایج پژوهش پرداخته شد . در این پژوهش از ابزار پرسش نامه به صورت مصاحبه ساختارمند در قالب سوالات باز و بسته اطلاعات مورد نیاز جمع آوری و با کمک نرم افزار spss و Iisrel مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.
یافته ها: یافته های بدست آمده از نتایج پژوهش نشان می دهد که از عمده آسیب های اجتماعی جامعه آماری مورد مطالعه می توان به خشونت، ترک تحصیل، مصرف الکل، خود ارضایی، مورد سو استفاده جنسی قرار گرفتن، اقدام به خودکشی و ... بوده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین انواع آسیب نوعی رابطه معنا دار وجود دارد که به طریق سیستمی در آسیب ها و اختلالات دیگر مؤثر است.
نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان می دهد که زمینه های خانوادگی به طور متوسط بیش از هر زمینه دیگری در انحراف آسیب اجتماعی دانش آموزان نقش دارد به لحاظ آماری مشخص شد که با کاهش وضعیت اقتصادی خانواده آسیب پذیری فرزندان افزایش می یابد.

کد مقاله 40461
تعداد بازدید 131

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397