• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مدیریت تعارضات زناشویی پرستاران در رابطه با عملکرد جنسی و تنظیم هیجان
تعداد صفحات 10
نویسنده عباس شاهوردی - عارفه میرزابیگی - حمیدرضا عزیزی - محسن رازانی
مشخصات نشریه  مديريت پرستاري شماره 3 پیاپی 33
تاریخ انتشار پائیز - 1399
محدوده صفحات 42-33
کلید واژه تنظیم هیجانی  عملکرد جنسی  پرستاران  مدیریت تعارض  تنظیم شناختی هیجان  پرستاران مرد  تعارض زناشویی  بروجرد (شهرستان)  تنظیم هیجانی مثبت  تنظیم هیجانی منفی  پرستاران متأهل  
چکیده مقدمه: خانواده یکی از ارکان اساسی جامعه به شمار می رود و دستیابی بـه جامعـه سـالم در گـرو سـلامت روابط زن و مرد با یکدیگر است که خود از عوامل متعددی تاثیر میگیرد، تنظیم هیجان و عملکرد جنسی همسران ثانویه به ارتباطی که با تعارضات زناشویی دارد از جمله این عوامل می باشد.
روش: جامعه آماری شامل کلیه پرستاران مرد متاهل شهر بروجرد در سال 98 و به تعداد 130 نفر بودند. نمونه آماری بر اساس جدول مورگان شامل 100 نفر از جامعه مورد نظر بود که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. جهت گردآوری داده ­ها از پرسشنامه ­های تنظیم هیجان گرانفسکی (۲۰۰۶)، عملکرد جنسی فرج نیا (۱۳۹۳) و تعارضات زناشویی ثنایی (۱۳۷۹) استفاده شده است. داده ­ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، و رگرسیون چند متغیری مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: یافته­ ها نشان داد بین تنظیم شناختی هیجان مثبت و مولفه­ های آن با تعارضات زناشویی رابطه­ منفی و معنادار، بین تنظیم شناختی هیجان منفی و مولفه­ های آن با تعارضات زناشویی رابطه مثبت و معناداری یافت شد. همچنین بین عملکرد جنسی و مولفه­ های آن با تعارضات زناشویی رابطه منفی و معناداری وجود دارد.
نتیجه گیری: به طور کلی نتایج این پژوهش حاکی از سطح معناداری رابطه چندگانه بین تنظیم هیجان، عملکرد جنسی با تعارضات زناشویی بود (05/0 > p ). نتایج رگرسیون چندگانه گام به گام، نشان داد متغیر عملکرد جنسی و تنظیم هیجان منفی قوی­ترین متغیر پیش بین تعارضات زناشویی در میان سایر متغیرها بودند و بعد از آن به ترتیب تنظیم شناختی هیجان مثبت قرار داشتند.

کد مقاله 40444
تعداد بازدید 124

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397