عنوان | ادراک والدین از پیامدهای آموزشی یادگیری به شیوه معکوس: مطالعه کیفی |
تعداد صفحات | 10 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | رويش روانشناسي - انجمن روانشناسي باليني كودك و نوجوان سال 9 شماره 6 پیاپی 51 |
تاریخ انتشار | شهريور - 1399 |
محدوده صفحات | 28-19 |
کلید واژه | یادگیری تجربه زیسته پدیدارشناسی دانشآموزان دوره ابتدایی ادراک والدین مطالعه کیفی آموزش تجارب والدین دانشآموزان پسر دانشآموزان پایه پنجم دانشآموزان پسر دوره ابتدایی پیامدهای آموزشی کلاس معکوس |
چکیده |
در پژوهش حاضر تجارب زیسته والدین دانشآموزان پسر پایه پنجم ابتدایی از کلاس معکوس و پیامدهای این روش یادگیری به شیوه کیفی و از نوع پدیدارشناسی بررسی شد. با توجه به ماهیت پژوهش، از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد که با مصاحبه عمیق 8 نفر از والدین، دادههای اخذشده به اشباع رسید. برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوریشده از روش تحلیل مضمون و از نرمافزار MAXQDA11 بهعنوان یک شیوه کمکی در واردکردن دادهها استفاده شد. یافتههای حاصل از تجارب زیسته والدین در خصوص پیامدهای این روش در 6 مضمون اصلی بهبود آموزش و یادگیری، رفع مشکلات کلاسی، ارتباطات آموزشی، رفع چالشهای آموزشی والدین، آگاهی بخشی جهت تکمیل یادگیری و کنترل یادگیری خلاصه شد. تجارب زیسته والدین نشان میدهد که از نگاه آنها استفاده از کلاس معکوس گامی مثبت در ارتقا سطح آموزشی و دارای پیامدهای مثبتی در ابعاد مختلف است. استفاده از این روش، آموزش را از حالت سنتی خارج کرده و مبتنی بر مسائل روز و نیازهای دانشآموزان و والدین پیش رفته است. همچینن این روش بیشترین پیامد را در حوزه یادگیری و آموزش برای دانشآموزان داشته است. |
کد مقاله | 39987 |
تعداد بازدید | 133 |
|