• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی رابطه رضایت جنسی با تعارضات زناشویی زنان
تعداد صفحات 6
نویسنده نادر رازقی - مسعود پورحسین - انسیه بابایی - سهیلا انتظاری
مشخصات نشریه  مطالعات ناتواني
تاریخ انتشار 1399
کلید واژه خشونت خانگی  خشونت خانگی علیه زنان  رضایت جنسی  زنان مازندران  مازندران  ساری (شهرستان)  تعارض زناشویی  
چکیده زمینه و هدف: مطالعات بر روابط همسران نشان می‌دهد که در طی چند سال اخیر زندگی زناشویی با چالش‌ها و تعارضاتی روبه‌رو بوده است. اهمیت توجه به مسئلهٔ تعارضات زناشویی زمانی درک‌شدنی و فهم‌پذیر است که عوامل مرتبط با آن را در نظر داشته باشیم. این پژوهش با هدف بررسی رابطهٔ‎ ‎رضایت جنسی با‎ ‎تعارضات زناشویی زنان ‏مراجعه‌کننده به مرکز پزشکی‌قانونی استان مازندران شهرستان ساری انجام پذیرفت.
روش‌بررسی: پژوهش‌ حاضر مطالعه‌ای توصیفی‌تحلیلی از نوع همبستگی بود که در آن تعداد ۱۳۲ زن مراجعه‌کننده به سازمان پزشکی‌قانونی در شهر ساری به‌علت خشونت خانگی در طی شش ماه آخر سال ۱۳۹۵ و شش ماه اول سال ۱۳۹۶ به‌روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌های رضایت جنسی (لارسون، ۱۹۹۸) و تعارضات زناشویی (ثنایی، ۱۳۷۹) بود. همچنین تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به‌کمک SPSS نسخهٔ ۲۰ و به‌روش ضریب همبستگی پیرسون انجام شد.
یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که بین رضایت جنسی با تعارضات زناشویی رابطهٔ منفی معناداری وجود دارد (۰٫۰۰۱ ˂ p و ۰٫۳۲۲- = r).
نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های پژوهش حاضر که مشخص کرد رضایت جنسی با تعارضات زناشویی رابطهٔ منفی معناداری دارد، توجه به داشتن رضایت جنسی در رابطهٔ زناشویی در مداخله‌های درمانی و آموزش‌های خانواده، ضروری به‌نظر می‌رسد.

کد مقاله 39875
تعداد بازدید 144

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397