• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی مقررات رفتار و پوشش اسلامی دانشجویان از دیدگاه استادان دانشگاه علوم پزشکی مازندران
تعداد صفحات 10
نویسنده مرتضی دارابی نیا - حسین حسینی کارنامی
مشخصات نشریه  دین و سلامت - دانشگاه علوم پزشكي مازندران شماره 1 پیاپی 14
تاریخ انتشار شهريور - 1399
محدوده صفحات 10-1
کلید واژه پوشش  مقررات  پوشش اسلامی  استادان  دیدگاه اساتید  دانشگاه علوم پزشکی مازندران  پوشش دانشجویان  رفتار اسلامی  مقررات پوشش  
چکیده سابقه و هدف: اجرای مقررات پوشش و رفتار اسلامی در دانشگاه بخشی از آداب معاشرت اسلامی است که شکل و محتوای فرهنگی جامعه اسلامی را نشان می‌دهد. این پژوهش میزان آگاهی استادان از مقررات مذکور در دانشگاه، نقاط ضعف و قوت آن و اجرای موفقیت‌آمیز این مقررات از دیدگاه استادان دانشگاه علوم پزشکی مازندران را بررسی کرده است.
مواد و روش‌ها: این مطالعه از نوع مقطعی توصیفی بود. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه مشتمل بر اطلاعات دموگرافیک و 33 سؤال اصلی در رابطه با موضوع تحقیق استفاده شد. بدین منظور 68 نفر از استادان از تمام دانشکده‌ها انتخاب شدند. داده‌های جمع‌آوری‌شده با استفاده از آزمون‌های آماری استنباطی شامل من‌ویتنی، کروسکال‌والیس و ضریب همبستگی اسپیرمن با نرم‌افزار SPSS نسخه 20 تجزیه‌وتحلیل شد.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهد 1/72 درصد از استادان از مقررات پوشش و رفتار آگاهی داشتند؛ 9/55 درصد از استادان اظهار داشتند که مقررات مذکور به نحو مطلوب به آنان اطلاع‌رسانی نشده است؛ همچنین 5/48 درصد از استادان مقررات را اجرا می‌کردند و موفق‌بودن اجرای مقررات کنونی را 2/17 درصد زیاد، 6/46 درصد متوسط، 31 درصد کم و 2/5 درصد خیلی کم می‌دانستند.
استنتاج: بیشتر استادان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به اجرای پوشش و رفتار اسلامی و اهتمام به قوانین و ارزش‌ها در دانشگاه با توجه به حفظ مصالح و دفع آسیب‌ها، همراه با به‌کارگیری سیاست‌های آگاه‌سازی و تشویقی نظر مثبت داشتند.

کد مقاله 39829
تعداد بازدید 170

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397