• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی میزان توانایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در شناسایی گونه‌های اطلاعاتی اینترنتی
تعداد صفحات 21
نویسنده زاهد بیگدلی - علی حسین قاسمی - پرنا خلیل دزفولی
مشخصات نشریه فصلنامه علوم و فنون مدیریت اطلاعات - دانشگاه قم سال 4 شماره 4 پیاپی 13
تاریخ انتشار زمستان - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 154-134
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  زنان دانشجو  دانشجویان دکتری  مقطع تحصیلی  دانشگاه شهید چمران اهواز  دانشجویان تحصیلات تکمیلی  دانشجویان کارشناسی ارشد  دانشجویان مرد  گونه‌های اطلاعاتی اینترنتی  گونه‌های اطلاعاتی علمی  گونه‌های اطلاعاتی غیرعلمی  
چکیده هدف: هدف اصلی این پژوهش، سنجش و مقایسه‌ی میزان توانایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در شناسایی گونه‌های اطلاعاتی اینترنتی است.
روش: این پژوهش از نوع کاربردی و از لحاظ روش، پیمایشی است. جامعه‌ی پژوهش، دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بود. حجم جامعه‌ بیش از 4500 نفر بود که به دلیل بزرگ بودن، با استفاده از جدول کرجسی- مورگان نمونه‌گیری انجام شده و اندازه‌ی نمونه، 350 نفر تعیین شد. ابزار استفاده شده در انجام این پژوهش، پرسشنامه‌ی محقق ساخته بود که روایی آن را اساتید گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید چمران تأیید کرده و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ، معادل 81/0 محاسبه شد.
یافته‌ها: میانگین نمرات دانشجویان در شناسایی گونه‌های اطلاعاتی اینترنتی، گونه‌های اطلاعاتی علمی و گونه‌های اطلاعاتی غیرعلمی، پایین‌تر از میانگین فرضی جامعه‌ی پژوهش بود. برای گونه‌های اطلاعاتی علمی، 61/39 درصد پاسخ‌های داده‌ شده درست بود و برای گونه‌های اطلاعاتی غیرعلمی، این مقدار معادل 46/24 درصد بود. همچنین میانگین نمرات دانشجویان دکتری بالاتر از دانشجویان کارشناسی ارشد و دانشجویان مرد، بالاتر از دانشجویان زن بود.
نتیجه‌گیری: نتایج کلی پژوهش نشان داد که عملکرد جامعه‌ی پژوهش در شناسایی گونه‌های اطلاعاتی اینترنتی ضعیف است و نیاز است که آموزش‌های بیشتری در این زمینه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعمال شود.

کد مقاله 39533
تعداد بازدید 219

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397