• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان پیش بینی عملکرد ریاضی دانش‌آموزان بر اساس خودکارآمدی ریاضی و مهارت‌های مطالعه ریاضی: نقش تعدیل کننده جنسیت
تعداد صفحات 21
نویسنده رضوان حکیم‌زاده - علی مقدم‌زاده - محمد امیری
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات اندازه‌گیری و ارزشیابی آموزشی – سازمان سنجش و آموزش کشور سال 7 پیاپی 19
تاریخ انتشار پائیز - 1396
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 113-93
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  خودکارآمدی ریاضی  عملکرد ریاضی  دانش‌آموزان دبیرستانی  ریاضیات  جغتای (شهرستان)  دانش‌آموزان متوسطه اول  مطالعه ریاضی  مهارت‌های مطالعه ریاضی  
چکیده هدف از اجرای ژوهش حاضر، پیش ­بینی عملکرد ریاضی دانش ­آموزان از طریق مهارت­ های مطالعه ریاضی و خودکارآمدی ریاضی بود. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش را همه دانش­ آموزان مقطع اول متوسطه شهر جغتای به تعداد 354 نفر (176 نفر دختر و 178 نفر پسر) تشکیل می­ دادند. روش نمونه­ گیری، روش سرشماری بود و به‌ منظور گردآوری داده­ ها، از نمره‌های ریاضی نیمسال اول تحصیلی 94-1393 برای عملکرد ریاضی، پرسشنامه خودکارآمدی ریاضی میدلتون و میگلی (1997) و پرسشنامه مهارت­ های مطالعه ریاضی استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه­ ها با استفاده از نظر متخصصان و پایایی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. نتایج نشان داد که خودکارآمدی ریاضی و مؤلفه­ های راهبرد یادگیری، مدیریت زمان و امتحان دادن با عملکرد ریاضی رابطه مثبت و معنی‌داری داشتند. همچنین نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که عملکرد ریاضی از طریق خودکارآمدی ریاضی و راهبرد یادگیری قابل پیش­ بینی است. از سوی دیگر، به‌ منظور بررسی اثر تعدیل‌کنندگی جنسیت، تحلیل رگرسیون سلسله­ مراتبی نشان داد که جنسیت، تنها رابطه بین خودکارآمدی ریاضی و عملکرد ریاضی را تعدیل می­ کند.

کد مقاله 39397
تعداد بازدید 225

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397