• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تعیین رابطه سرمایه‌ اجتماعی و رسانه‌های نوین ارتباط جمعی با تعارضات زناشویی در زنان شهر بوشهر در سال 1398
تعداد صفحات 9
نویسنده زینت فرامرزی - غلامرضا جعفری نیا - حبیب پاسالار زاده
مشخصات نشریه فصلنامه سلامت جامعه (دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی رفسنجان سابق) شماره 1 پیاپی 43
تاریخ انتشار بهار - 1399
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 49-41
زبان فارسی
کلید واژه روابط زوجین  زنان بوشهر  زنان متأهل  وسایل ارتباط جمعی  بوشهر (شهرستان)  سرمایه اجتماعی  رسانه‌های جمعی  تعارض زناشویی  رسانه‌های جدید  بهره‌مندی از وسایل ارتباط جمعی  میزان استفاده از رسانه  استفاده از رسانه  
چکیده مقدمه: نوع روابط زوجین و میزان استفاده از رسانه­ های جمعی در سلامت روانی و رضایت زناشویی مؤثر است. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه­ سرمایه اجتماعی و رسانه­ های نوین ارتباط جمعی با تعارضات زناشویی در زنان شهر بوشهر بود.
مواد و روش­ ها: روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه­ آماری کلیه­ زنان متأهل شهر بوشهر در سال 1398 بودند که 384 نفر به روش نمونه­ گیری تصادفی خوشه­ ای انتخاب شدند. ابزار جمع ­آوری داده­ ها پرسشنامه­ های سرمایه­ اجتماعی، رسانه­ های ارتباط جمعی و تعارضات زناشویی بود. داده­ ها با استفاده از تحلیل رگرسیون خطی چندگانه رگرسیون چندمتغیره تحلیل شدند.
یافته ­ها: نتایج نشان داد بین تعارض زناشویی با سرمایه­ اجتماعی و رسانه­ های نوین ارتباط جمعی رابطه معنی­ داری وجود دارد (01/0 > p ).
نتیجه ­گیری: با توجه به رابطه­ سرمایه­ اجتماعی و رسانه­ های نوین ارتباط جمعی با تعارض زناشویی، جهت حفظ استحکام خانواده و افزایش به­زیستی زنان، لازم است تا مسئولین در حوزه خانواده در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به این متغیر نیز توجه کافی داشته باشند.

کد مقاله 38489
تعداد بازدید 167

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397