• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی ارتباط رضایت زناشویی و نگرانی‌های دوران بارداری
تعداد صفحات 9
نویسنده آیت‌اله فتحی - حسین رستمی - عارفه پورفتحیه - شروین محمدی - راحله خانعلیزاده
مشخصات نشریه ماهنامه پرستاری و مامایی - دانشگاه علوم پزشکی ارومیه شماره 1 پیاپی 126
تاریخ انتشار فروردين - 1399
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 19-11
زبان فارسی
کلید واژه رضایت زناشویی  دوران بارداری  بارداری  زنان تبریز  زنان باردار  رضایتمندی زناشویی زنان  تبریز  نگرانی دوران بارداری  نگرانی مادران  نگرانی‌های زنان  
چکیده پیش‌ زمینه و هدف: مادران در طول دوران بارداری با نگرانی­ های متعددی روبه­ رو هستند. شناخت ارتباط بین رضایت زناشویی مادران برای غلبه بر این نگرانی­ ها، می­ تواند به بهبود راهکارها و برنامه­ ریزی برای سلامت روانی آن‌ها کمک شایانی نماید. مطالعه حاضر با هدف بررسی ارتباط رضایت زناشویی با نگرانی­ های دوران بارداری زنان باردار شهر تبریز در سال 1398 انجام گرفت.
مواد و روش کار: روش تحقیق حاضر از نوع توصیف همبستگی می­ باشد. برای این منظور 250 نفر از زنان باردار شهر تبریز که به‌ صورت نمونه­ گیری تصادفی انتخاب شده بودند، در این مطالعه شرکت نمودند. برای اندازه­ گیری متغیرها، افراد شرکت‌کننده پرسشنامه­ های رضایت زناشویی و نگرانی­ های دوران بارداری پاسخ دادند. داده­ های به‌ دست‌ آمده با استفاده از آزمون پیرسون و رگرسیون چندگانه در نرم‌افزار SPSS ورژن 22 مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار گرفتند.
یافته ­ها: نتایج آزمون رگرسیون چندگانه حاکی از آن بود که بین رضایت زناشویی و مؤلفه‌های آن با نگرانی دوران بارداری رابطه معکوس و معنی­ دار وجود دارد نتایج آزمون رگرسیون چندگانه حاکی از آن بود که مؤلفه‌های ابعاد شخصیت، ارتباط، فراغت، و مسائل جنسی قادر به پیش ­بینی نگرانی دوران بارداری هستند ( P 0/05 ).
بحث و نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج به‌دست‌آمده می­توان گفت که بین رضایت زناشویی و نگرانی­ های دوران بارداری رابطه معکوس وجود دارد و افزایش رضایتمندی زناشویی منجر به کاهش نگرانی­ های دوران بارداری زنان می­ شود.

کد مقاله 38484
تعداد بازدید 156

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397