| عنوان | برساخت بدن در تلویزیون (مورد مطالعه: تبلیغات بازرگانی شبکه یک سیمای ملی) |
| تعداد صفحات | 32 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه رسانههای دیداری و شنیداری سال 14 شماره 1 پیاپی 33 |
| تاریخ انتشار | بهار - 1399 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 64-33 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | تلویزیون بدن بازنمایی رسانهای نشانهشناسی تبلیغات تجاری تبلیغات تلویزیون تبلیغات رسانه تبلیغات تلویزیون ایران بازنمایی تلویزیونی سیمای ملی بازنمایی بدن شبکه یک سیما گفتمان رسانه |
| چکیده |
یکی از منابع مهم اطلاعرسانی در زمینههای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... در جهان رسانه ای شدة امروز، تبلیغات است که تأثیر بسیاری در شکل گیری الگوهای فکری، احساسی و رفتاری مخاطبان و تغییر ارزشها و نگرشهای آنان دارد. این مقاله با هدف بررسی جایگاه بدن در گفتمان رسانه (تبلیغات بازرگانی) به بررسی نشانهها و رمزگان موجود در آگهیها پرداخته و بدین منظور با استفاده از دیدگاه فیسک و رولان بارت، آگهیهای بازرگانی تحلیل شده است. جامعة هدف تحقیق، آگهیهای پخش شده از شبکة یک سیمای ملی در سال 96 بوده که به روش نمونه گیری هدفمند و غیرتصادفی انتخاب و پس از جمعآوری تبلیغات، 72 پیام بازرگانی تحلیل شد. مبنای نظری بحث، آرای برخی از صاحبنظران جامعه شناسی بدن همچون فوکو، گافمن، گیدنز و ... است. نتایج نشان میدهد که دو گفتمان «جنسی» و «جنسیتی» در حوزة بدن در تبلیغات بازنمایی میشود. |
| کد مقاله | 38382 |
| تعداد بازدید | 295 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...