• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثربخشی آموزش مهارت‌های جنسی بر طرحواره جنسی و رضایتمندی زناشویی زنان متأهل
تعداد صفحات 10
نویسنده فرشته صانعی - حمید مهرابی - مستوره صداقت - فرشته زرندی
مشخصات نشریه فصلنامه پرستار و پزشك در رزم - اداره بهداشت و درمان نزاجا سال 7 پیاپی 24
تاریخ انتشار پائیز - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 102-93
زبان فارسی
کلید واژه رضایت زناشویی  زنان متأهل  طرحواره جنسی  آموزش جنسی  تهران  آموزش مهارت‌های جنسی  زنان شهر تهران  رضایتمندی زناشویی زنان  مهارت‌های جنسی  طرحواره‌های جنسی زنان  
چکیده مقدمه: این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت­های جنسی بر طرحواره جنسی و رضایت­مندی زناشویی زنان متاهل انجام شد.
روش کار: این پژوهش نیمه­ تجربی با طرح پیش ­آزمون و پس­ آزمون و با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را زنان متاهل شهر تهران تشکیل دادند که 40 نفر نمونه با توجه به ملاک­های ورود این پژوهش انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل به صورت تصادفی گمارده شدند و با ابزارهای این پژوهش که شامل: پرسشنامه طرحواره جنسی زنان (سیروانوسکی و اندرسون) و پرسشنامه رضایت­مندی زناشویی انریچ بود، داده­ ها جمع­ آوری شد و ابتدا روی دو گروه پیش­ آزمون اجرا گردید و سپس مداخله آموزشی طی 6 جلسه 90 دقیقه­ ای به صورت یک جلسه در هفته برای گروه آزمایش اجرا شد و پس از اتمام برنامه آموزشی، پس­ آزمون برای هر دو گروه اجرا شد.
یافته ها: نتایج تحلیل فرضیه­ ها با استفاده از روش تحلیل ضریب همبستگی و تحلیل کواریانس نشان داد که آموزش مهارت­های جنسی بر رضایت­مندی زناشویی اثربخش است و آموزش جنسی بر طرح­واره جنسی اثربخش است و بین طرح­ واره جنسی با رضایت زناشویی در بین زنان متأهل رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
نتیجه ­گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش مهارت­های جنسی بر بهبود طرح­واره جنسی و رضایت زناشویی زنان متاهل اثربخش است.

کد مقاله 38254
تعداد بازدید 201

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397