عنوان | جنسیت در تجربه زیسته زنان دانشجوی دکترای رشته علوم تربیتی |
تعداد صفحات | 35 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | دوفصلنامه نظريه و عمل در برنامه درسي - انجمن مطالعات برنامه درسي - دانشگاه خوارزمي سال 7 پیاپی 14 |
تاریخ انتشار | پاییز و زمستان - 1398 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 63-29 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | جنسیت آموزش عالی آموزش عالی زنان زنان دانشجو تجربه زنان تجربه زیسته تهران دانشجویان دکتری دانشجویان رشتههای علوم تربیتی |
چکیده |
جنسیت، درک و تفسیر متفاوتی از تجربۀ تربیتی را القاء میکند و در نتیجه، این تفاسیر متفاوت از تعاملات، و ظرفیتهای بالقوه می توانند نگاهی تازه به آموزش عالی را فراهم سازند. مقاله حاضر با بهرهگیری از پژوهش روایتی و با رویکرد نظری پساساختارگرایی به جنسیت در پی توصیف تجربه زیسته زنان دانشجو دکترا رشته علوم تربیتی و چگونگی درک و تفسیر آنان از جنسیت در طی مسیر تحصیل در آموزش عالی است. مشارکتکنندگان در پژوهش، شش تن از دانشجویان زن دکترا مشغول به تحصیل در رشته علوم تربیتی در یکی از دانشگاههای دولتی شهر تهران هستند که روایتهایشان از طریق دو مصاحبه گرداوری شد. مصاحبه نخست به صورت روایتی دربارۀ سفر تربیتی آنها در آموزش عالی به صورت حضوری و مصاحبه دوم به صورت نیمهساختاریافته با تمرکز بر موقعیتهای خاص بازگو شده در مصاحبه نخست، از طریق پیامرسانهای اینترنتی انجام شد. |
کد مقاله | 38202 |
تعداد بازدید | 204 |
|