• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان طراحی مدل توسعه کارآفرینی شهری زنان سرپرست خانوار (مطالعه موردی: شهر تهران)
تعداد صفحات 26
نویسنده مینا شهامت نژاد - بابک ضیاء - مجید اشرفی - فریدون آزما
مشخصات نشریه دوفصلنامه پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 1 پیاپی 14
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1399
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 148-123
زبان فارسی
کلید واژه زنان سرپرست خانوار  توسعه کارآفرینی زنان  تهران  کارآفرینی زنان  عوامل محیطی  توسعه کارآفرینی  زنان شهر تهران  عوامل نهادی  عوامل ساختاری  طراحی مدل  کارآفرینی شهری  عوامل محتوایی  
چکیده این پژوهش به طراحی مدل توسعه کارآفرینی شهری زنان سرپرست خانوار می‌پردازد. کارآفرینی همانا انجام کارهای جدید یا ابداع روش‌های نوین در امور جاری می‌باشد که امروزه نقش و اهمیت آن بر همگان روشن است و در توسعه و پیشرفت یک کشور نقش مهمی بازی می‌کند. این پژوهش با تمرکز بر روی کارآفرینی شهری زنان سرپرست خانوار به طراحی و ارائه یک مدل ساختاری می‌پردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی- اکتشافی می‌باشد. داده‌های این پژوهش از طریق توزیع پرسشنامه محقق‌ساخته در میان زنان سرپرست خانوار به صورت تصادفی جمع آوری شده است. به منظور آزمون طراحی و ارائه مدل از نرم‌افزار لیزرل 8/8 و برای انجام تحلیل عاملی اکتشافی از نرم‌افزار SPSS24 استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد که فرآیند توسعه کارآفرینی شهری تحت تاثیر عوامل نهادی، ساختاری، محیطی و محتوایی متعددی واقع می‌شود، که در این میان انگیزه‌های کارآفرینی، فرآیند انجام امور و فعالیت‌های مؤثر بر کارآفرینی، عوامل ساختاری، حمایت از نوآوری و ایده‌های جدید، برندسازی کارآفرینی شهری، رشد و توسعه‌ی کارآفرینی اجتماعی، نوآوری اجتماعی و حمایت از ساختارهای نوآور در خصوص مسائل اجتماعی زنان، نوآوری خدمات و خلق ارزش‌های جدید، بازاریابی و توجه به مسائل در فعالیت‌های خدماتی زنان، شبکه‌های ارائه دهنده‌ی خدمات کارآفرینی شهری و در نهایت توسعه‌ی فرصت‌های جدید کارآفرینی می‌توانند اثر تقویت‌کننده یا تضعیف‌کننده بسیاری برفرآیند کارآفرینی داشته باشد، شناخت این نیازها و انگیزه‌ها با توجه به تفاوت‌های جنسیتی می‌تواند مراتب تسهیل توسعه کارآفرینی شهری زنان را فراهم کند.

کد مقاله 38125
تعداد بازدید 209

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397