• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان برنامه‌های جهانی شیر مادر و دستورات الهی در قرآن
تعداد صفحات 5
نویسنده احمد جعفری - مریم صفرنواده
مشخصات نشریه فصلنامه قرآن و طب شماره 4 پیاپی 14
تاریخ انتشار پائیز - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 5-1
زبان فارسی
کلید واژه قرآن  شیر مادر  آیات قرآن  شیردهی  سازمان بهداشت جهانی  تغذیه با شیر مادر  مزایای شیر مادر  دستورات اسلام  برنامه‌های جهانی سلامت  دستورات قرآن  دستورات الهی  
چکیده اهداف: تحقیقات علمی بیانگر کامل بودن شیر مادر و نبودن جایگزین کاملاً مشابه برای آن می باشد. از این رو مجامع بین المللی مرتبط برنامه های توسعه استفاده از شیر مادر را در دستور کار خود قرار داده‌اند. در این مقاله دستورات الهی در قرآن در کنار برنامه‌های روز، مورد مطالعه قرار می گیرد.
روش ها: مقالات و برنامه های جهانی در جستجوی اینترنت استخراج و همچنین آیات مرتبط با شیردهی در قرآن مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج با یکدیگر مقایسه گردیدند.
یافته ها: سازمان جهانی بهداشت استفاده از شیر مادر را به عنوان تنها منبع تغذیه تا ۶ ماهگی و سپس ادامه آن تا دو سالگی در برنامه خود داشته است و توصیه به توسعه آن دارد. قرآن مجید توصیه دو سال شیر دادن را در آیات خود دارد.
نتیجه گیری: مزایای شیردهی کودکان توسط مادر علاوه بر تغذیه کامل نوزاد، موجب عوارض مثبت جنبی آن از جمله سلامت آینده فرد در بزرگسالی، آرامش روحی و توسعه پایدار است که امروزه این موارد، اثبات شده است. این یافته های علمی همان چیزی است که آیات قرآن آن را توصیه می کند.

کد مقاله 37858
تعداد بازدید 234

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397