عنوان | ارایه مدلی فرهنگی جهت توسعه کسب و کارهای خانگی در شهر تهران مبتنی بر رویکرد محله محوری به روش کیفی |
تعداد صفحات | 14 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه جغرافيايي سرزمين - دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات - مصوب دانشگاه آزاد سال 16 پیاپی 61 |
تاریخ انتشار | بهار - 1398 |
درجه علمی | علمی - پژوهشی |
محدوده صفحات | 138-125 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | اشتغال زنان فرهنگ کار توانمندسازی زنان تهران هویت محلهای مطالعه کیفی مدیریت شهری مدل فرهنگی رشد کسب و کار کسب و کار خانگی فرهنگسازی محله محوری ارائه مدل رویکرد محله محوری فرهنگسازی اشتغال زنان تقویت فرهنگ کار تقویت هویت محلی |
چکیده |
در این پژوهش به منظور ارایه مدل فرهنگی توسعه کسب و کارهای خانگی در شهر تهران مبتنی بر رویکرد محله محوری به روش کیفی، با استفاده از تحلیل محتوای استقرایی؛ با شناسایی 621 کد مفهوم، کدگذاری و دسته بندی آنها در سه مرحله نهایتا 186 شاخص اصلی؛ در شش بعد و 27 مولفه، تبیین و در ادامه با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 32 نفر از خبرگان علمی و اجرایی، این شاخص ها مورد جرح و تعدیل قرار گرفت. نهایتا مدل توسعه کسب و کارهای خانگی در شهر تهران مبتنی بر رویکرد محله محوری در شش بعد کسب و کار خانگی، فرهنگ سازی اشتغال زنان، تقویت فرهنگ کار، تقویت هویت محلی، رویکرد محله محوری در مدیریت شهری و توانمندسازی زنان ارائه شد. |
کد مقاله | 37370 |
تعداد بازدید | 296 |
|