• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثربخشی زوج درمانی هیجان مدار گروهی بر سبک‌های دلبستگی و رضایت زناشویی
تعداد صفحات 20
نویسنده زهرا  میرزازاده - معصومه بهبودی
مشخصات نشریه فصلنامه روان‌سنجی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن - مصوب دانشگاه آزاد پیاپی 21
تاریخ انتشار تابستان - 1396
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 55-36
زبان فارسی
کلید واژه رضایت زناشویی  زوج درمانی  دلبستگی زوجین  تهران  سبک دلبستگی ایمن  سبک‌های دلبستگی  سبک دلبستگی اجتنابی  زنان شهر تهران  سبک دلبستگی اضطرابی  رضایتمندی زناشویی زنان  زوج درمانی هیجان مدار  زوج‌ درمانی گروهی  تعارض زناشویی  زنان مراجعه کننده به مراکز مشاوره  
چکیده در پژوهش حاضر به بررسی اثربخشی زوج درمانی هیجان مدار (EFCT ) بر سبکهای دلبستگی و رضایت زناشویی پرداخته شد. جامعه آماری شامل 30 نفر از زنان مراجعه کننده به موسسه خصوصی مشاوره در تهران می باشد که برای حل تعارضات زناشویی مراجعه کرده بودند و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند.
طرح پژوهش از نوع نیمه تجربی همراه گروه آزمایش و گروه کنترل با پیش آزمون و پس آزمون است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه سبکهای دلبستگی همسران و پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ بوده است. ابتدا پیش آزمون برای هر دو گروه اجرا میگردد و سپس جلسات زوج درمانی در 8 جلسه 90 دقیقه ای ارائه شده است و گروه کنترل هیچ نوع مداخله ای دریافت ننمودند، پس از خاتمه جلسات درمانی نتایج پس آزمون هر دو گروه بوسیله آزمونهای آماری تحلیل کوواریانس و آزمون T وابسته مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج نشان دهنده اثربخشی زوج درمانی هیجان مدار بر سبکهای دلبستگی اجتنابی و اضطرابی و رضایت زناشویی گروه نمونه بود. به این ترتیب که زوج درمانی هیجان مدار به طور معنادار و موثری بر تغییر سبکهای دلبستگی اجتنابی و اضطرابی به سبک دلبستگی ایمن بوده است. و همچنین بر افزایش رضایت زناشویی زنان گروه نمونه به طور معناداری موثر بوده و بر رضایت زناشویی بیشتر از سبک دلبستگی اجتنابی و سبک دلبستگی اضطرابی موثر بوده است.

کد مقاله 36956
تعداد بازدید 282

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397