• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان شناسایی علل گرایش نوجوانان به رفتارهای پرخطر و بررسی تفاوت‌های جنسیتی: یک مطالعه کیفی
تعداد صفحات 12
نویسنده فاطمه علیزادگانی - مهناز اخوان تفتی - محبوبه کدخدایی
مشخصات نشریه فصلنامه تحقیقات کیفی در علوم سلامت - دانشگاه علوم پزشكی كرمان سال 8 شماره 2 پیاپی 53
تاریخ انتشار تابستان - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 97-86
زبان فارسی
کلید واژه دختران نوجوان  نوجوانان تهرانی  تهران  رفتارهای پرخطر  مطالعه کیفی  رفتار نوجوان  تفاوت جنسیتی  دیدگاه نوجوانان  منطقه 5 تهران  گرایش نوجوانان  گرایش به رفتارهای پرخطر  پسران نوجوان  
چکیده مقدمه: یکی از ویژگی‌های بارز دوران نوجوانی، تمایل برای کسب تجارب جدید و آزمودن رفتارهای متنوع و گاهی پرخطر است؛ که پیامدهای سوئی برای نوجوان، خانواده و جامعه در پی دارد و لازم است، برای پیشگیری از خطرات ناشی از این رفتارها تدابیری اندیشیده شود. آنچه بیش از هر چیز ضرورت دارد شناسایی علل گرایش نوجوانان به رفتارهای پرخطر است. در پژوهش حاضر علل گرایش به این نوع رفتارها به تفکیک جنسیت از دیدگاه نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت.
روش‌: در این پژوهش کیفی از روش مصاحبه فردی نیمه ساختاریافته برای گردآوری داده‌ها استفاده شد؛ به این صورت که 40 نوجوان (20 دختر و 20 پسر)، ساکن در منطقه 5 تهران؛ به‌صورت هدفمند انتخاب شدند و مورد مصاحبه قرار گرفتند. پس از تحلیل داده‌ها، علل گرایش نوجوانان به رفتارهای پرخطر به تفکیک جنسیت شناسایی شد.
یافته‌ها: از آنجایی که مجموعه‌ای از عوامل فردی و محیطی موجب گرایش نوجوانان به سمت رفتارهای پرخطر می‌شوند؛ لازم است با انجام برنامه‌های مداخله‌ای آموزشی و دادن آگاهی به نوجوانان و والدین، گرایش نوجوانان به سمت رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن را کاهش داد.
نتیجه‌گیری: نتایج حاصل از این پژوهش ویژگی‌هایی از یک استاد بالینی خوب را از دیدگاه دانشجویان پرستاری مشخص نمود؛ که می‌تواند به مسئولین و متصدیان برنامه‌ریزی آموزشی در تدوین برنامه‌های آموزشی موفق‌تر و کارآمدتر کمک نماید.

کد مقاله 36677
تعداد بازدید 213

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397