• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مدل‌یابی اثر حمایت اجتماعی والدین، شایستگی ادراک شده و جو مدرسه بر لذت از شرکت در فعالیت‌های بدنی دانش‌آموزان دختر
تعداد صفحات 20
نویسنده ناصر بای - اکرم اصفهانی نیا
مشخصات نشریه دوفصلنامه پژوهش در ورزش تربيتی(پژوهش در ورزش دانشگاهی سابق) - پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی - علمی پژوهشی پیاپی 16
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 326-307
زبان فارسی
کلید واژه حمایت اجتماعی  دانش‌آموزان دختر  لذت  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  حمایت اجتماعی والدین  فعالیت بدنی  مشارکت در فعالیت‌های بدنی  دانش‌آموزان دبیرستانی  شایستگی  دانش‌آموزان دوم دبیرستان  جو مدرسه  گلستان (استان)  آزادشهر (شهرستان)  لذت مشارکت در فعالیت‌های بدنی  شایستگی ادراک شده  
چکیده هدف پژوهش حاضر، مدل‌یابی اثر حمایت اجتماعی والدین، شایستگی ادراک شده و جو مدرسه بر لذت از شرکت در فعالیت‌های بدنی دانش‌آموزان دختر بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن شامل کلیه دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه دوم (10، 11 و 12) شهرستان آزادشهر در استان گلستان (1086 نفر) بود که بر حسب فرمول کوکران، 248 دانش‌آموز به شیوه انتخاب تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. جهت گرد‌آوری داده‌های پژوهش، از پرسش‌‌نامه‌های حمایت اجتماعی والدین دانکن و همکاران (2005)، شایستگی ادراک شده ژیانگ و همکاران (2003)، جو مدرسه اندرسون و همکاران (2007) و لذت از شرکت در فعالیت‌های بدنی مور و همکاران (2009) استفاده شد. روایی پرسش‌نامه‌های توسط 5 نفر از اساتید مدیریت ورزشی تأیید گردید و ضریب پایایی پرسش‌نامه‌ها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب 89/0 = α ، 91/0 = α ، 78/0 = α و 81/0 = α محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که حمایت اجتماعی والدین، شایستگی ادراک شده و جو مدرسه بر لذت از شرکت در فعالیت‌های بدنی دختران دانش‌آموز اثری مثبت و معنی‌دار دارد. با توجه به نقش مثبت حمایت اجتماعی والدین، شایستگی ادراک شده و جو مدرسه بر میزان لذت از مشارکت در فعالیت‌های بدنی دختران دانش‌آموز: مشارکت والدین در فعالیت‌های بدنی در کنار دختران خود، حمایت والدین از برنامه‌های ورزشی مدارس، ارائه برنامه‌های ورزشی در مدارس بر اساس قابلیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای مشارکت ورزشی دانش‌آموزان دختر پیشنهاد می‌گردد.

کد مقاله 34857
تعداد بازدید 238

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397