• صفحه‌نخست
  • بانک محتوای علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تبیین مدل رابطه سبک‌های یادگیری با اهمال کاری تحصیلی در بین دانشجویان و دین‌پژوهان (با نقش واسطه‌گری متغیر جنسیت)
تعداد صفحات 0
نویسنده فریبرز صدیقی ارفعی - ریحانه افصحی فرد
تاریخ انتشار 1399/8/8
عنوان همایش همایش جامع بین‌المللی روانشناسی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی (نخستین: 1395: تهران)
دوره همايش اولین - تهران
برگزارکننده همایش مرکز همایش‌های کوشا گستر
زبان فارسی
منبع سیویلیکا
آدرس منبع http://www.civilica.com/Paper-PSYCHI01-PSYCHI01_146.html
کلید واژه جنسیت  سبک‌های یادگیری  دانشجو  اهمال کاری تحصیلی  اهمال‌ کاری  نقش واسطه‌ای  دانشجویان دانشگاه قم  دین پژوهان  جامعه المصطفی (ص) العالمیه  متغیر واسطه‌ای  متغیر جنسیت  
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک‌های یادگیری با اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان و دین‌پژوهان با نقش واسطه‌گری متغیر جنسیت صورت گرفته بود. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه قم (6048 نفر) و کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در مرکز علوم حوزوی جامعه المصطفی (ص) استان قم (9983 نفر) در سال تحصیلی 93-94 بود. نمونه آماری این پژوهش با استفاده از جدول مورگان تعداد 430 نفر که با استفاده از روش طبقه‌ای متناسب با حجم دانشجویان در نظر گرفته شده بود. ابزار تحقیق شامل دو پرسشنامه سبک‌های یادگیری کلب (1999) و پرسشنامه اهمال‌کاری سولومون بود. نتایج نشان داد که بین سبک‌های یادگیری تجربه عینی، مشاهده تأملی، آزمایشگری فعال با اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان و دین‌پژوهان با لحاظ متغیر واسطه‌ای جنسیت رابطه معنادار بود. همچنین بین جنسیت با سبک‌های یادگیری و اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان و دین‌پژوهان رابطه معناداری به دست آمد. درنهایت مشخص شد که از میان سبک‌های یادگیری میزان مفهوم‌سازی انتزاعی دخترها به‌طور معناداری بیشتر از پسرهاست؛ اما میزان اهمال‌کاری پسران بیشتر از دختران بوده است. همچنین، میزان مفهوم‌سازی انتزاعی دین‌پژوهان به‌طور معناداری بیشتر از دانشجویان بود؛ ولی میانگین نمرات اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان و دین‌پژوهان تفاوت معناداری نداشته است.

کد مقاله 34642
تعداد بازدید 7

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397