• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی مقایسه‌ای تأثیر دو روش آموزش ترکیبی و سخنرانی در زمینه سلامت بلوغ بر آگاهی دختران دبیرستانی
تعداد صفحات 9
نویسنده سهیلا خدری - شهناز رستمی - بهمن دشت بزرگی - محمدحسین حقیقی زاده
مشخصات نشریه دوماهنامه مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا شماره 6
تاریخ انتشار بهمن و اسفند - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 415-407
زبان فارسی
کلید واژه دانش‌آموزان دختر  بلوغ دختران  سلامت بلوغ دختران  مداخله آموزشی  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  بهداشت بلوغ  سلامت بلوغ  آگاهی‌ دانش‌آموزان دبیرستانی  آگاهی دختران  مسجد سلیمان (شهرستان)  بهداشت بلوغ جسمی  آموزش به روش ترکیبی  آموزش به روش سخنرانی  
چکیده مقدمه: توجه به ابعاد مختلف بهداشت دوران بلوغ نقش مهمی در سلامت دختران دارد. هدف این مطالعه تعیین مقایسه تأثیر دو روش آموزش ترکیبی و سخنرانی در زمینه سلامت بلوغ بر آگاهی دختران دبیرستانی شهر مسجد سلیمان در سال ۱۳۹۵ است.
روش‌کار: این مطالعه نیمه‌تجربی به‌روشِ تصادفی، درباره ۸۴ نفر از دانش‌آموزان مدارس دوره دوم متوسطه شهر مسجد سلیمان در سال ۱۳۹۵ انجام شده که مربی بهداشت نداشته‌اند. شرکت‌کنندگان به ۲ گروه ۴۲ نفره تقسیم شدند. برای گروه سخنرانی مداخله آموزشی به‌روشِ سخنرانی و برای گروه ترکیبی، مداخله آموزشی به‌روش سخنرانی و نمایش کلیپ طی ۳ جلسه ۱ ساعته برگزار شد. پس از یک ماه، مجدداً هر دو گروه پرسش‌نامه را کامل کردند و داده‌ها با نرم‌افزار SPSS نسخه ۲۲ تجزیه‌و‌تحلیل شد.
یافته‌ها: مقایسه میانگین قبل و بعد در دو گروه نشان داد هم در گروه سخنرانی و هم در گروه ترکیبی اختلاف آماری معناداری مشاهده شده است (۰۰/۰۱ > P).
نتیجه گیری: مقایسه نمره دانش‌آموزان، قبل و بعد از مداخله، در هر دو گروه شرکت‌کننده نشان داد میانگین دانش در ابتدای مطالعه بین دو گروه اختلاف معناداری ندارد ( ۰/۴ P = )، اما بعد از مداخله اختلاف معناداری بین دو گروه دیده شد (۰/۰۰۱ > P). این موضوع بیانگر مؤثر بودن آموزش ترکیبی در ارتقای دانشِ دانش‌آموزان دختر در زمینه بهداشت بلوغ است.

کد مقاله 34056
تعداد بازدید 290

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397