• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی میزان بی تفاوتی نوع دوستانه زنان شهر ملارد و عوامل مرتبط با آن
تعداد صفحات 12
نویسنده مهسا لاریجانی - زهرا نوری
مشخصات نشریه دوفصلنامه پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 1 پیاپی 12
تاریخ انتشار بهار و تابستان - 1398
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 36-25
زبان فارسی
کلید واژه عوامل مرتبط  تبیین جامعه‌شناختی  فردگرایی  مسئله اجتماعی  ملارد (شهرستان)  بی اعتمادی  بی تفاوتی نوع دوستانه  عدم اثربخشی  بی تفاوتی اجتماعی  بی تفاوتی زنان  
چکیده زمینه و هدف: بی‌تفاوتی اجتماعی از مهمترین عواملی است که بر نظم و انتظام‌‌ اجتماعی جوامع اثرگذار است. بی‌توجهی و بی‌اعتنایی افراد به واقعیت‌های اجتماعی منجر به افزایش وقوع جرم خواهد شد. برخورد منفعلانه افراد نه تنها از وقوع جرم جلوگیری نمی‌کند، بلکه فرایند ارتکاب آن را نیز تسهیل می‌نماید. هدف پژوهش، ارائه تبیین جامعه‌شناختی از علل بی‌تفاوتی به عنوان یک مسأله اجتماعی است.
روش: پژوهش با لحاظ روش کمّی و پیمایشی انجام است. جامعه آماری، زنان بالای 18 سال شهر ملارد است. حجم نمونه آن‌ها 384 نفر است. نمونه‌ها با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی‌شده تعیین شدند.
یافته‌ها: بر اساس نتایج آزمون همبستگی پیرسون، یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که میان متغیرهای فردگرایی، عدم اثربخشی، و بی‌اعتمادی با بی‌تفاوتی اجتماعی رابطه معنی‌داری وجود دارد.
نتایج: نتایج رگرسیون چند متغیره نشان داد که در زمینه بی‌تفاوتی، نوع‌دوستانه 35 درصد از تغییرات متغیر وابسته با متغیرهای مستقل قابل تبیین است و بی‌تفاوتی نوع‌دوستانه بیشترین تأثیر را از متغیر فردگرایی با ضریب بتای 388/0 می‌پذیرد.

کد مقاله 33780
تعداد بازدید 207

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397