• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش جنسیت در پیشرفت یادگیری و رضایت‌مندی فراگیران
تعداد صفحات 5
نویسنده الناز اصغری - مریم شاملی
مشخصات نشریه فصلنامه تصویر سلامت - مرکز تحقیقات مدیریت خدمات بهداشتی درمانی تبریز شماره 3
تاریخ انتشار 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 28-24
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  یادگیری  رضایتمندی  عوامل فردی  رشت (شهرستان)  روش‌های تدریس  پیشرفت یادگیری  فراگیران  فراگیران خانم  فراگیران آقا  
چکیده زمينه و اهداف: يادگيري يکي از مهمترين فعاليت هاي انساني است، از اين رو يکي از مهمترين وظايف صاحب نظران اين است که عوامل فردي مؤثر در يادگيري از جمله جنس را شناسايي و فرآيند مربوطه را بر اساس آن تعديل نمايند، تا نتايج بهتر و طولاني تر باشد. لذا اين مطالعه با هدف تعيين نقش جنس در ميزان يادگيري و رضايت مندي فراگيران از روش تدريس انجام شد.
مواد و روش ها: اين مطالعه مشاهده اي در انجمن پرستاري رشت انجام شد. به دو گروه از فراگيران خانم (19 نفر) و آقا (21 نفر) که به صورت در دسترس انتخاب شده بودند، تدريس مشابه صورت گرفت و در نهايت ميزان يادگيري و رضايت مندي فراگيران از روش تدريس با پرسشنامه محقق ساخته با استفاده از نرم افزار SPSS13 و با آزمون هاي تي تست مستقل، کاي دو و تست دقيق فيشر سنجيده شد.
يافته ها: مقايسه دو گروه نشان داد که تفاوت آماري معني داري بين مشخصات فردي دو گروه از نظر سابقه کار در حيطه علوم پزشکي (p < 0.002)، ميزان علاقه آن ها به علوم پزشکي (p < 0.0001) و وضعيت تأهل (p < 0.025) وجود داشت. خانم ها به طور معني داري رضايت بيشتري از روش تدريس داشتند (p < 0.0001). ولي تفاوت دو گروه از نظر پيشرفت يادگيري (تفاوت وضعيت آزمون نهايي نسبت به پيش آزمون) معني دار نبود.
بحث و نتيجه گيري: طبق نتايج به دست آمده پيشرفت علمي فراگيران مؤنث و مذکر با روش تدريس سخنراني مشابه است. ولي فراگيران خانم رضايت بيشتري از اين روش دارند.

کد مقاله 33459
تعداد بازدید 237

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397