• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثیر آموزش بهداشت روانی بلوغ بر پرخاشگری و ترس از تصویر تن در دانش‌آموزان پسر پایه‌ دوم دبیرستان‌های شهر اهواز
تعداد صفحات 11
نویسنده وحید عطایی مغانلو - سودابه بساک نژاد - مهناز مهرابی زاده هنرمند - رقیه عطایی مغانلو - سعید عطایی مغانلو
مشخصات نشریه فصلنامه سلامت و بهداشت سال 5 شماره 2 پیاپی 17
تاریخ انتشار تابستان - 1393
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 148-138
زبان فارسی
کلید واژه بلوغ  پرخاشگری  تصویر بدنی  آموزش بهداشت  بهداشت روان  بهداشت بلوغ  رفتار پرخاشگرانه  بهداشت روانی بلوغ  دانش‌آموزان دوم دبیرستان  دانش‌آموزان پسر دبیرستانی  نگرانی از تصویر بدنی  دانش‌آموزان پسر  بلوغ پسران  اهواز (شهرستان)  
چکیده زمینه و هدف: بلوغ دوره‌ای حساس است که طی آن نوجوان تغییرات سریعی را در رفتار پرخاشگرانه و تحریفات شناختی نسبت به تغییرات بدنی تجربه می‌کند. هدف این پژوهش، آزمون اثربخشی آموزش بهداشت روانی بلوغ بر پرخاشگری و ترس از تصویر تن در دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان‌های شهر اهواز بود. روش کار: روش پژوهش نیمه‌تجربی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری کلیه دانش‏ آموزان پسر پایه دوم دبیرستان‌های شهر اهواز در سال تحصیلی 91-1390 بودند که از این تعداد 30 نفر به‏ صورت تصادفی چندمرحله‌ای انتخاب شدند و در دو گروه 15 نفری آزمایش و کنترل، به‏ صورت تصادفی جای گرفتند. گروه آزمایش 8 جلسه آموزش دریافت نمودند، در حالی که گروه کنترل هیچ مداخله‌ای را دریافت نکردند. پرسشنامه‌های پرخاشگری و ترس از تصویر بدنی قبل و بعد از مداخله در گروه آزمایش و کنترل اجرا گردید. داده‌های به‌دست آمده با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چندمتغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‏‌ها: نتایج به‌دست‏ آمده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد که پرخاشگری و ترس از تصویر تن گروه آزمایش به‏ طور معناداری نسبت به گروه کنترل کاهش یافته است. نتیجه‌ گیری: به نظر می‌رسد آموزش بهداشت روانی بلوغ بر کاهش پرخاشگری و ترس از تصویر تن دانش‌آموزان واقع در سن بلوغ مؤثر باشد.

کد مقاله 33365
تعداد بازدید 229

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397