• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تأثیر آموزش درس جمعیت و تنظیم خانواده بر آگاهی و نگرش دانشجویان دختر دانشگاه محقق اردبیلی و نگرش آنان بر جنسیت مدرس
تعداد صفحات 9
نویسنده مژگان غفاری مقدم - مهرناز مشعوفی - افروز مردی
مشخصات نشریه فصلنامه سلامت و بهداشت سال 3 شماره 4 پیاپی 11
تاریخ انتشار زمستان - 1391
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 80-72
زبان فارسی
کلید واژه دانشجویان دختر  آموزش دختران  تنظیم خانواده  نگرش دانشجویان  نگرش دختران  دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی  آگاهی دانشجویان  آگاهی دختران  جنسیت مدرس  درس جمعیت و تنظیم خانواده  آموزش تنظیم خانواده  
چکیده زمینه و هدف: واحد درسی جمعیت و تنظیم خانواده در دوره های مختلف دانشگاهی به منظور ارتقاء آگاهی و نگرش دانشجویان و افزایش قدرت تصمیم گیری آنان در زمینه باروری، بهداشت جنسی و تنظیم خانواده ارائه می‏شود. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش درس جمعیت و تنظیم خانواده بر آگاهی و نگرش دانشجویان دختر دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به موضوعات مربوطه و تعیین نگرش آنان در مورد جنسیت مدرس این درس انجام گرفت. روش کار: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی کلیه دانشجویان دختر دانشگاه محقق اردبیلی (189 نفر) بوسیله پرسشنامه محقق ساخته در قبل و بعد از آموزش واحد درسی تنظیم خانواده تحت بررسی قرار گرفتند. داده ها با استفاده ار روشهای آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد که 9/88 درصد دانشجویان در گروه سنی 25-20 سال قرار دارند؛ 7/12 درصد متاهل و 1/2 درصد از متاهلین دارای یک فرزند بودند. نتایج مطالعه اختلاف آماری معنی داری را بین نمرات آگاهی و نگرش قبل و بعد نشان داد ( 05/0 p < ). اکثر دانشجویان دختر خواستار مدرس زن در این درس بودند. از دید دانشجویان بهترین زمان ارائه این درس سال اول تحصیل بود. نتیجه گیری: بر اساس نتایج این بررسی ارائه آموزشهای تنظیم خانواده برای دختران با استفاده از روشهای آموزشی متنوع، مناسب و مستمر آموزشی در دانشگاه ها مهمترین راه بالا بردن آگاهی و تغییر نگرش افراد و ایجاد انگیزه برای مشارکت فعال در امر تنظیم خانواده می باشد.

کد مقاله 33338
تعداد بازدید 220

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397