• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رابطه اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی با سبک زندگی و ارتباط با والدین
تعداد صفحات 8
نویسنده ثریا ضامن یامچی - زهره صیادپور
مشخصات نشریه فصلنامه سلامت اجتماعی - دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شماره 1
تاریخ انتشار زمستان - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 18-11
زبان فارسی
کلید واژه اعتیاد  دانش‌آموزان دختر  تهران  سبک زندگی  شبکه‌های اجتماعی  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  رابطه والد فرزند  روابط دختران با والدین  
چکیده زمینه و هدف: گسترش فناوری‏های نوین، بر ارتباط افراد با دیگران و سبک زندگی آنان تأثیر گذاشته است. هدف مطالعه حاضر، تعیین رابطه اعتیاد به شبکه های اجتماعی با سبک زندگی و ارتباط با والدین بود.
روش و مواد: روش پژوهش از نوع همبستگی بود. از بین دختران دانش آموز دوره دوم متوسطه مناطق 2، 9، 16 شهر تهران (پایه دهم تا دوازدهم) که در سال تحصیلی 96-1395 مشغول به تحصیل بودند، 200 نفر با شیوه نمونه‏ گیری خوشه‏ ای چند مرحله ای انتخاب شدند و به پرسشنامه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی، پرسشنامه استاندارد سبک زندگی و پرسشنامه رابطه والد فرزند پاسخ دادند داده ها پس از جمع آوری به نرم افزار SPSS-18 وارد شده و با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: میانگین (انحراف معیار) سن دانش آموزان (2/2) 9/16 سال بود. نتایج نشان داد که بین میانگین (انحراف معیار) اعتیاد به شبکه اجتماعی (5/17) 1/41 با ارتباط با پدر (5/31) 9/104 ( 01/0 P < )، ارتباط با مادر (3/27) 4/120 ( 01/0 P < ) و ارتباط با والدین (27) 8/112 ( 01/0 P < ) رابطه منفی وجود داشت به این معنی که هر چه اعتیاد به شبکه های اجتماعی بیشتر شود، رابطه با پدر و مادر کاهش می یابد اما بین اعتیاد به شبکه اجتماعی با سبک زندگی (7/8) 2/45 رابطه وجود نداشت.
نتیجه گیری: مطالعه نشان داد که بین اعتیاد به شبکه اجتماعی با ارتباط با پدر، ارتباط با مادر و ارتباط با والدین رابطه منفی وجود داشت به این معنی که هر چه اعتیاد به شبکه های اجتماعی بیشتر شود، رابطه با پدر و مادر کاهش می یابد اما بین اعتیاد به شبکه اجتماعی با سبک زندگی رابطه وجود نداشت.

کد مقاله 33324
تعداد بازدید 248

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397