• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش معاشرت‌های پیش از ازدواج در مشکلات عاطفی بعد از ازدواج
تعداد صفحات 8
نویسنده الهه نژاد کریم - طاهره سعیدی فرد - نرگس وحیدنیا - خدابخش احمدی نوده
مشخصات نشریه فصلنامه سلامت اجتماعی - دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شماره 4
تاریخ انتشار پائیز - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 306-299
زبان فارسی
کلید واژه روابط پیش از ازدواج  خیانت به همسر  زنان متأهل  مشکلات عاطفی  تهران  خیانت زناشویی  پیش از ازدواج  دوستی پیش از ازدواج  مردان متأهل  پس از ازدواج  خیانت جنسی  خیانت عاطفی زوجین  خیانت جسمی  
چکیده زمینه و هدف: مشکلات عاطفی بعد از ازدواج یک تهدید جدی برای نظام خانواده محسوب می­شود و ازدواج را از مسیر سالم خود خارج کرده و پیمان زناشویی نقض می­شود. هدف مطالعه حاضر، تعیین نقش معاشرت های پیش از ازدواج در مشکلات عاطفی بعد از ازدواج بود.
روش و مواد: در این تحقیق که به روش همبستگی انجام شد، جامعه آماری مردان و زنان متأهل شهر تهران بود که تعداد 345 نفر (170 مرد و 175 زن) با استفاده از نمونه­ گیری طبقه­ ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. سابقه روابط پیش از ازدواج و خیانت زناشویی پس از ازدواج به کمک سوالات خود گزارشی مورد بررسی قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده­ ها از روش مجذور خی استفاده شد.
یافته ها: نتایج تحلیل داده ­ها نشان داد که سابقه روابط پیش از ازدواج با خیانت عاطفی (3/69 = 2 χ ,001/0 P < )، خیانت جسمی (8/15 = 2 χ­ ،001/0 P < )، و خیانت جنسی (6/14 = 2 χ , 001/0 P < ) رابطه معناداری از نظر آماری دارد.
نتیجه گیری: مطابق نتایج تحقیق، سابقه رابطه پیش از ازدواج به احتمال زیاد موجب خیانت زناشویی در زندگی آینده می­ شود. نتایج این مطالعه می­تواند در آسیب شناسی و پیشگیری از خیانت زناشویی کمک کننده باشد.

کد مقاله 33303
تعداد بازدید 251

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397