• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان رضایت زناشویی و جنسی در گروهی از مردان متأهل شهر تهران
تعداد صفحات 8
نویسنده هادی سید علی تبار - رؤیا حمیدی - سعید قنبری - علی زاده محمدی - مجتبی حبیبی عسگرآباد
مشخصات نشریه فصلنامه سلامت اجتماعی - دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شماره 2
تاریخ انتشار بهار - 1395
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 126-119
زبان فارسی
کلید واژه رضایت زناشویی  روابط پیش از ازدواج  روابط جنسی  رضایت جنسی  تهران  روابط جنسی پیش از ازدواج  مردان متأهل  مردان تهران  رضایت زناشویی مردان  
چکیده زمینه و هدف: روابط جنسی پیش از ازدواج در شهرهای بزرگی چون تهران، افزایش چشم گیری یافته است و می تواند روی روابط آینده افراد پس از ازدواج نیز اثرگذار باشد. این مطالعه با هدف مقایسه رضایت زناشویی و رضایت جنسی در مردان متأهل با و بدون سابقه رابطه جنسی پیش از ازدواج در شهر تهران انجام شد.
روش و مواد: این پژوهش به لحاظ هدف از نوع علّی- مقایسه ای بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مردان متأهل زیر 45 سال شهر تهران تشکیل می دادند. تعداد 144 نفر از مردان متأهل ساکن شهر تهران به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسش نامه رضایت زناشویی Kansas و رضایت جنسی Enrich استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون t مستقل به کار گرفته شد.
یافته ها: یافته­ ها نشان داد که رضایت زناشویی در مردان متأهل با سابقه رابطه جنسی پیش از ازدواج با غیر از همسر فعلی با میانگین (انحراف معیار) 6/15 (1/4) کمتر از مردان بدون سابقه 6/17 (5/3) می باشد ( 01/0 P < ). رضایت جنسی مردان متأهل با سابقه رابطه جنسی پیش از ازدواج با غیر از همسر فعلی با میانگین (انحراف معیار) 4/31 (9/6) کمتر از مردان بدون سابقه 7/33 (4/5) می باشد ( 01/0 P < ). رضایت زناشویی و جنسی در بین مردان متأهل با سابقه رابطه جنسی با همسر فعلی و بدون سابقه تفاوتی دیده نشد.
نتیجه گیری: مطالعه نشان داد که مردان متأهل دارای سابقه رابطه جنسی پیش از ازدواج با غیر همسر، از رضایت زناشویی و جنسی پایین تری برخوردار هستند.

کد مقاله 33298
تعداد بازدید 237

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397