| عنوان | نقش خانواده در آموزش فرهنگ ترافيک به فرزندان |
| تعداد صفحات | 10 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | رشد آموزش علوم اجتماعی - سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش - علمی تخصصی شماره 3 |
| تاریخ انتشار | بهار - 1384 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | کودکان و آموزش فرهنگ ترافیک نقش خانواده در تربیت فرزند |
| موضوع | تربيت در خانواده |
| چکیده |
ترافيك و حمل و نقل كه از جمله فعاليت هاي اصلي يك مجموعه شهري است, به گونه اي با زندگي روزمره افراد جامعه در هم آميخته است كه تصور دنيايي بدون جابه جايي را تقريباً غير ممكن ساخته است. اين مقاله كه به منظور بازشناسي نقش خانواده (با تأكيد بر پديده اجتماعي كردن) در آموزش و آموزش فرهنگ ترافيك به فرزندان دانش آموز است. بدين منظور براي نشان دادن نقش خانواده در فرايند مذكور, در ابتدا تعريفي از مفاهيم اصلي مقاله, يعني خانواده, آموزش, فرهنگ ترافيكي و كودكان و نوجوانان دانش آموز ارائه شده, سپس به بررسي ارتباط هر يك از مفاهيم با يكديگر, مراحل و سازوكارهاي اجتماعي كردن كودك از سوي خانواده به صورت فردي و گسترش آن در سطح نظام كلان اجتماعي به عنوان بازيگران اجتماعي ترافيك در آينده راننده, پياده, سرنشين و پليس پرداخته شده است. |
| کد مقاله | 3285 |
| تعداد بازدید | 1045 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...