• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی عوامل مؤثر بر رضایت جنسی زنان یائسه مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
تعداد صفحات 10
نویسنده هدیه ریاضی - ندا شکری - آرمین فیروزی - ملیحه نصیری - زهره شیخان
مشخصات نشریه دوماهنامه پایش - پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی - علمی پژوهشی سال 18 شماره 1 پیاپی 83
تاریخ انتشار بهمن و اسفند - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 76-67
زبان فارسی
کلید واژه رضایت جنسی  تهران  یائسگی  زنان یائسه  دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  
چکیده مقدمه: یائسگی یک واقعه طبیعی در زندگی زنان است و به عنوان یکی از مسائل مهم در حوزه بهداشت باروری از اهمیت ویژه­ ای برخوردار است. از آنجا که زندگی سالم جنسی و احساس رضایت جنسی از عمده مسائل مرتبط با این دوران هستند، پژوهش حاضر با هدف تعیین عوامل موثر بر رضایت جنسی زنان یائسه انجام شد.
مواد و روش کار: این پژوهش توصیفی در سال 1395 بر روی 50 زن یائسه مراجعه­ کننده به مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شهر تهران صورت گرفت. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه­ های مشخصات دموگرافیک و مامایی و رضایت جنسی لارسون بودند. نتایج با آزمون­های تی مستقل، تحلیل واریانس، من­ویتنی، همبستگی پیرسون با استفاده از نرم­ افزار SPSS نسخه 23 مورد تجزیه­ و تحلیل قرار گرفت.
ميانگين سني نمونه ها 36/55 سال و ميانگين نمره رضايت جنسي آنان 30/85 بود و اكثر زنان (66%) رضايت جنسي متوسط داشتند. بين رضايت جنسي با متغيرهاي طول مدت ازدواج، رضايت از زندگي مشترك، رضايت از رابطه جنسي با همسر، رضايت از فواصل رابطه جنسي و خواسته بودن ازدواج ارتباط مستقيم و معنادار يافت شد (05/0 P < ). ميانگين نمره رضايت جنسي در زناني كه در رابطه جنسي مشكل نداشتند بيشتر بود.
بحث و نتيجه گيري
بررسي رضايت جنسي زنان يائسه توسط پرسنل بهداشتي درماني و بكارگيري راهكارهايي در خصوص ارتقاي آن از طريق آموزش مهارتهاي روابط زوجي و عملكرد جنسي توصيه مي گردد.

کد مقاله 32760
تعداد بازدید 170

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397