• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی تأثیر شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در تنظیم هیجانی زنان زندانی مبتلا به اعتیاد استان خراسان شمالی
تعداد صفحات 7
نویسنده کاوه حجت - مهین حمیدی - مینا نظری کمال - محمدحسن غنی‌فر
مشخصات نشریه فصلنامه دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي شماره 3
تاریخ انتشار پائیز - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 47-41
زبان فارسی
کلید واژه زنان زندانی  اعتیاد زنان  شناخت درمانی  تنظیم هیجانی  ذهن آگاهی  حضور ذهن  مصرف کنندگان مواد مخدر  مشکلات تنظیم هیجانی  خراسان شمالی (استان)  سوء مصرف مواد   درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی  شناخت درمانی مبتنی بر حضور ذهن  مواد مخدر سنتی  سابقه اعتیاد  
چکیده مقدمه: هدف این پژوهش بررسی تأثیر شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در تنظیم هیجانی زنان زندانی که سابقه اعتیاد داشتند بوده است.
روش کار: روش پژوهش حاضر از نوع روشهای آزمایشی است که از طرح پیش آزمون –پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده 1301 و در زندان زنان استان خراسان - است. جامعه پژوهش عبارت بود از کلیه زنان زندانی که سابقه اعتیاد داشته در سال 1300 شمالی نگهداری می شدند. در این مطالعه 13 نفر از زنان زندانی که سابقه مصرف مواد مخدر )مواد مخدر سنتی( را داشتند به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند طوری که 40 نفر در گروه مداخله ) 32 نفر بودند که ریزش داشته( و 32 نفر در گروه کنترل مورد بررسی قرار گرفتند.
یافته ها: مقیاس دشواریهای تنظیم هیجانی ) DERS: Difficulties In Emotion Regulation Scale ( یک شاخص خود گزارشی که برای ارزیابی دشواریهای موجود در تنظیم هیجانی و دارای 31 عبارت و 1 خرده مقیاس است.
نتیجه گیری: نتایج نشان داد که درمان شناختی مبتنی بر حضور ذهن به صورت معناداری تمامی ابعاد دشواری تنظیم هیجانی را کاهش داده است.

کد مقاله 32151
تعداد بازدید 164

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397