• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مقایسه رضایت زناشویی در مردان بدون فرزند با مردان دارای اولین و دومین فرزند در گذر به والد شدن
تعداد صفحات 9
نویسنده شهلا نورانی سعدالدین - فاطمه سراج - محمدتقی شاکری - نغمه مخبر
مشخصات نشریه فصلنامه افق دانش - دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد - علمی پژوهشی شماره 3 پیاپی 81
تاریخ انتشار تابستان - 1397
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 222-214
زبان فارسی
کلید واژه رضایت زناشویی  مشهد  مرد  والد شدن  رضایت زناشویی مردان  مردان بدون فرزند  گذر به والد شدن  
چکیده اهداف: رضایت زناشویی در مراحل مختلف زندگی زوجین متفاوت است. تولد فرزند به‌عنوان یک دوره ویژه، ممکن است با توجه به پتانسیل افراد، چالش‌های مختلفی ایجاد کند، لذا این مطالعه با هدف مقایسه رضایت زناشویی در مردان بدون فرزند با مردان دارای اولین و دومین فرزند درگذر به والد شدن انجام شد.
مواد و روش‌ها: این مطالعه همبستگی در سه گروه 60 نفری از مردان بدون فرزند، با اولین و دومین فرزند انجام شد. نمونه‌گیری چندمرحله‌ای انجام گردید. ابزار پژوهش پرسشنامه‌های رضایت زناشویی انریچ و سختی گذر به والد شدن و اطلاعات دموگرافیک بود که توسط مردان واجد شرایط مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی مشهد در سال 1392 تکمیل شد. سپس تجزیه‌وتحلیل داده‌ها انجام گردید.
یافته‌ها: میانگین سن مردان 52/5 ± 52/32 سال و 2/57% تحصیلات عالی داشتند. در مردان بدون فرزند 7/1% نارضایتی نسبی، 20% رضایت متوسط،7/61% رضایت زیاد و 7/16% رضایت زناشویی خیلی زیاد داشتند. مردان با اولین فرزند 3/3% نارضایتی نسبی، 7/31% رضایت متوسط،7/51% رضایت زیاد و7/13% رضایت خیلی زیاد و مردان با دومین فرزند3/8% نارضایتی نسبی، 3/28% رضایت متوسط، 3/53% رضایت زیاد و 10% رضایت خیلی زیاد داشتند که بین سه گروه تفاوت معناداری وجود نداشت (19/0 = p). 4/16% از رضایت زناشویی مردان دارای فرزند با سختی گذر به والد شدن پیشگویی شد که بیانگر ارتباط قوی این دو متغیر بود. نتیجه‌گیری: رضایت زناشویی مردان با تولد کودک ارتباطی نداشت، بنابراین می‌توان به زوجین مشاوره داد که در رابطه با پدر شدن و تعداد فرزند نگران نباشند.

کد مقاله 32000
تعداد بازدید 175

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397