| عنوان | الگوهای ارتباطی خانواده و جو یادگیری با حل مسئله خلاق: نقش واسطهای بازخوردهای خلاقانه |
| تعداد صفحات | 13 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه روانشناسی تحولی سال 15 پیاپی 57 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1397 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 57-45 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | حل مسئله جهتگیری ارتباطی گفت و شنود الگوی ارتباطی خانواده جو یادگیری دانشآموزان پایه پنجم دانشآموزان پایه ششم لارستان دختران مقطع ابتدایی پسران پایه پنجم دانشآموزان پسر دوره ابتدایی حل مسئله خلاق بازخورد خلاقانه |
| چکیده |
پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش واسطهگری بازخورد خلاقانه بر حل مسئله خلاق با رویآورد به متغیرهای الگوهای ارتباطی خانواده و جو یادگیری انجام شد. 300 دانشآموز دختر و پسر کلاسهای پنجم و ششم مقطع ابتدایی شهرستان لارستان انتخاب شدند و به زمینهیاب بازخورد خلاقانه (اسکافر، 1991)، سیاهه ویژگیهای حل مسئله خلاق (چو و لین، 2010)، پرسشنامه الگوهای ارتباط خانواده (فیتزپاتریک و ریچی، 1990) و زمینهیاب جـو یـادگیری (ویلیامز و دسی، 1996) پاسخ دادند. نتایج تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر نشان داد بازخورد خلاقانه در رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و جو یادگیری با حل مسئله خلاق سهم معناداری ندارد. همچنین جهتگیری گفت و شنود و جو یادگیری، پیشبین مثبت و معنادار حل مسئله خلاق و بازخورد خلاقانه بودند. این پژوهش نقش اساسی الگوهای ارتباطی خانواده و جو یادگیری در پرورش تفکر حل مسئله خلاق و اهمیت بازخورد را برجسته میسازد. |
| کد مقاله | 31831 |
| تعداد بازدید | 233 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...