• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تدوین الگوی استفاده خانواده از فضای مجازی و سایبر بر اساس نظریه داده بنیاد
تعداد صفحات 29
نویسنده منصور دهقان منشادی - رسول نظری
مشخصات نشریه فصلنامه مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق) - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم - مصوب حوزوی سال 7 شماره 4 پیاپی 50
تاریخ انتشار زمستان - 1396
درجه علمی علمی - ترویجی
محدوده صفحات 159-131
زبان فارسی
کلید واژه مدل پارادایمی  سبک زندگی  مصرف کالاهای فرهنگی  فضای مجازی  کالاهای فرهنگی  فضای سایبر  نظریه زمینه‌ای  سبک زندگی خانوادگی  مصرف کالا  سواد خانواده  
چکیده امروزه مصرف كالاهاي فرهنگي از مهمترين زمينه هاي فعاليت در حوزه سبك زندگي به شمار ميرود. هدف پژوهش حاضر تدوين الگوي مناسب براي استفاده خانواده از فضاي مجازي و سايبر است. براي تدوين اين الگو و به دست آوردن داده هايي متناسب با موضوع مطالعه، از روش كيفي نظريه داده بنياد استفاده شده است. شركت كنندگان در پژوهش حاضر، صاحب نظران و متخصصان حوزه اخلاق و خانواده بودند كه با نمونه گيري نظري براي مصاحبه نيمه ساختاريافته و اكتشافي انتخاب شدند و مصاحبه ها تا رسيدن داده ها به اشباع نظري ادامه يافت. اعتبار يافته ها با روشهاي تطبيق توسط اعضا، بررسي همكار و مصاحبه هاي آزمايشي تاييد شد. براي تجزيه و تحليل داده ها از كدگذاري باز، محوري و گزينشي استفاده شد.
نتايج پژوهش گوياي آن است كه 335 گزاره مفهومي اوليه با 17 مقوله اصلي و 49 مقوله فرعي در قالب ابعاد شش گانه مُدل پارادايمي شامل: موجبات علي (3 مقوله)؛ پديده اصلي (فضاي مجازي و سايبر)؛ راهبرد (2 مقوله)؛ ويژگيهاي زمينه اي (6 مقوله)؛ شرايط محيطي (4 مقوله)؛ و پيامد (2 مقوله) شناسايي شدند. يكپارچه سازي مقوله ها بر مبناي روابط موجود ميان آنها، مُدل پارادايمي را شكل داد كه الگوي مناسب را براي استفاده خانواده از فضاي مجازي و سايبر ارائه ميكند.

کد مقاله 31661
تعداد بازدید 238

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397