• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی رابطه بین اعتیاد به اینترنت با رضایت و دلزدگی زناشویی دانشجویان متأهل دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در سال 1394
تعداد صفحات 9
نویسنده مریم رجایی - حسن حیدری
مشخصات نشریه فصلنامه سلامت جامعه (دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی رفسنجان سابق) شماره 1 پیاپی 31
تاریخ انتشار بهار - 1396
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 77-69
زبان فارسی
کلید واژه رضایت زناشویی  دانشجویان متأهل  اعتیاد به اینترنت  دلزدگی زناشویی  دانشگاه آزاد اسلامی  خمینی‌ شهر (شهرستان)  
چکیده مقدمه: یکی از پدیده‌هایی که فرایندهای ارتباطی درون خانوادگی را تحت تأثیر قرار داده، ظهور اینترنت است. بر این اساس، هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین اعتیاد به اینترنت با رضایت و دلزدگی زناشویی دانشجویان متأهل دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر بود.
مواد و روش‌ها: روش پژوهش حاضر، توصیفی بود. جامعه آماری را کلیه دانشجویان متأهل دانشگاه آزاد خمینی‌شهر در سال 1394 تشکیل می‌دادند. حجم نمونه 380 نفر (242 زن و 138 مرد) بود. گروه نمونه با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای، از دانشجویان متأهل مرد و زن دانشکده‌های دانشگاه خمینی‌شهر انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش به ترتیب مقیاس اعتیاد به اینترنت یانگ، پرسشنامه دلزدگی زناشویی پاینز و مقیاس رضایت زناشویی گراهام بی اسپنیر بود. برای تحلیل داده‌ها از همبستگی پیرسون با در نظر گرفتن سطح خطای 05/0 استفاده شد.
یافته‌ها: میانگین و انحراف معیار سن شرکت‌کنندگان 62/3 ± 4/25 سال بود. تحلیل نتایج بیانگر این بود که بین اعتیاد به اینترنت دانشجویان متأهل با رضایت زناشویی رابطه معنی­ دار منفی (87/0- = r ، 001/0 > p ) و با دلزدگی زناشویی (75/0 = r ، 001/0 > p ) رابطه معنی­ دار مثبت وجود دارد.
نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های حاصل از پژوهش به نظر می‌رسد استفاده خارج از میزان به هنجار از اینترنت، رضایت زناشویی را تحت تأثیر منفی قرار داده و یکی از دلایل دلزدگی زناشویی می‌باشد.

کد مقاله 31550
تعداد بازدید 193

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397