| عنوان | تفاوتهای جنسیتی در استفاده از شبکههای اجتماعی (مطالعه موردی دبیرستانهای منطقه 5 شهر تهران) |
| تعداد صفحات | 20 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهشهای روانشناسی اجتماعی (مصوب وزارت علوم) پیاپی 27 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1396 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 34-15 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | آموزش و پرورش افت تحصیلی تهران شبکههای اجتماعی عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی تفاوت جنسیتی شبکههای اجتماعی مجازی منطقه 5 تهران شبکههای مجازی تلگرام دبیرستانهای تهران |
| چکیده |
مقدمه: هدف پژوهش حاضر تعیین تفاوتهای جنسیتی در استفاده از شبکه های اجتماعی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی در میان دانش آموزان مقطع دبیرستان منطقه 5 تهران در سال تحصیلی 95-94 میباشد. روش: این پژوهش به روش توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه دانش آموزان مقطع دبیرستان منطقه 5 تهران در سال تحصیلی 95-1394 میباشد. نمونه آماری، شامل 372 نفر از دانش آموزان هستند که (172 پسر و 200 دختر) به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. همچنین به منظور جمع آوری داده ها، از پرسش نامه محقق ساخته که دارای ویژگیهای فنی (روایی محتوایی و پایایی، 86/0) مناسبی بوده برای اندازه گیری میزان استفاده دانش آموزان از شبکه های اجتماعی استفاده گردیده و از نمرات پایان ترم دوم تحصیلی 95-1394 برای عملکرد تحصیلی دانش آموزان استفاده شد، سپس از طریق نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که میزان استفاده از شبکه های اجتماعی در بین دانش آموزان زیاد بوده و این مسئله سبب افت تحصیلی دانش آموزان شده است. تفاوت معناداری بین دختران و پسران در میزان استفاده و انگیزه استفاده از اینگونه شبکه ها وجود داشت. همچنین، شبکه اجتماعی تلگرام بیشترین محبوبیت را در بین دانش آموزان داشته است. |
| کد مقاله | 30835 |
| تعداد بازدید | 274 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...