| عنوان | رابطه مؤلفههای نابرابری جنسیتی با انگیزش تحصیلی زنان |
| تعداد صفحات | 19 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی پیاپی 38 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1396 |
| درجه علمی | علمی - پژوهشی |
| محدوده صفحات | 57-39 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | نابرابریهای جنسیتی انگیزش تحصیلی نابرابری جنسیتی در تحصیل |
| چکیده |
هدف از این تحقیق تعیین رابطه مولفه های نابرابری های جنسیتی در حیطههای (اجتماعی، آموزشی-فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، و حقوقی) با انگیزش تحصیلی زنان بود. این پژوهش مقطعی از نوع همبستگی می باشد. شرکت کنندگان 360 زن دانشجوی 20 تا 35 ساله دانشگاه های آزاد ساری، تنکابن، و چالوس بودند که به روش تصادفی و خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه سنجش نابرابری جنسیتی محقق ساخته و انگیزش تحصیلی والرند استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی، همبستگی پیرسون، و رگرسیون درنسخه 23 SPSS انجام شد. بین کل مولفه های نابرابری جنسیتی با انگیزش تحصیلی ارتباط مثبت وجود داشت و با افزایش نابرابری جنسیتی، انگیزش افزایش می یافت. همبستگی بین نابرابری آموزشی، اقتصادی، حقوقی، و سیاسی با انگیزش تحصیلی معنی دار بود. بر اساس یافته ها، اهمیت نابرابری جنسیتی بر انگیزش تحصیلی زنان مورد بحث قرار گرفت. |
| کد مقاله | 29852 |
| تعداد بازدید | 293 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...