| عنوان | جايگاه زنان در عرصه رسانه ها |
| تعداد صفحات | 16 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | پژوهشهای ارتباطی پیاپی 38 |
| تاریخ انتشار | تابستان - 1383 |
| محدوده صفحات | 250-235 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | فمینیسم نقش زن در رسانه حضور زن در رسانه جنسیت در رسانه جایگاه زن در رسانه |
| موضوع | زن و رسانه / زن در اينترنت / زن در مطبوعات |
| چکیده |
نويسنده ضمن تعريف واژه رسانه با نگاهي اجمالي به رسانه ها در جامعه جهاني نكته مهم را در آن ها جريان يك سويه اطلاعات و ارائه گزينشي برنامه ها به مخاطب مي داند. سپس به بررسي نقش رسانه هاي ملي در كشورها و اهداف آن ها پرداخته, و از جمله اين اهداف را در سه بعد سياسي, فرهنگي و اقتصادي مي داند.\r\n\r\nوي همچنين ظهور نهضت هاي فمينيستي را در ايجاد ديدگاه هاي جنسيتي در رسانه ها حائز اهميت دانسته و به بررسي ضرورت حضور زنان در رسانه مي پردازد, ايشان وضعيت موجود زنان در رسانه هاي جهان و ايران را بيشتر جنبه ابزاري و بمنظور جلوه بخشيدن به محصولات رسانه مي داند. |
| کد مقاله | 2855 |
| تعداد بازدید | 1115 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...