• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان پیش بینی اختلال کارکرد جنسی بر اساس عزت نفس جنسی و صمیمیت با همسر در دانشجویان زن با و بدون اختلال کارکرد جنسی
تعداد صفحات 8
نویسنده عباس امان الهی - نیلوفر رفاهی - غلامرضا  رجبی
مشخصات نشریه دوماهنامه روان پرستاري - انجمن علمي پرستاري ايران شماره 5 پیاپی 23
تاریخ انتشار آذر و دی - 1396
درجه علمی علمی - پژوهشی
محدوده صفحات 25-18
زبان فارسی
کلید واژه زنان دانشجو  عملکرد جنسی زنان  فعالیت جنسی  اختلال عملکرد جنسی زنان  اختلال عملکرد جنسی  صمیمیت زوجین  عملکرد جنسی  اختلالات کارکرد جنسی  اختلال فعالیت جنسی  فعالیت جنسی زنان  عزت نفس جنسی  کارکرد جنسی  دانشجویان زن متأهل  تعاملات جنسی  
چکیده مقدمه: یک ازدواج آرمانی، یک تعهد مادام‌العمر است، چون ازدواج تنها شکل رابطه‌ای است که در آن فعالیت جنسی مورد انتظار است. افرادی که حداقل تعامل جنسی کافی را با همسرانشان ندارند، ممکن است برای رفع نیازهای جنسی خود به سایر گزینه‌ها مثل جست‌وجوی رابطه دیگر روی آورند. هدف پژوهش حاضر، پیش‌بینی اختلال کارکرد جنسی بر اساس عزت‌نفس جنسی و صمیمیت با همسر در دانشجویان زن با و بدون اختلال کارکرد جنسی بود.
روش کار: روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع پیش‌بین بود. جامعه این پژوهش کلیه زنان متأهل دانشجوی دانشگاه‌های شهر اهواز در سال 95-96 بود که از این میان 270 دانشجو به روش نمونه‌گیری هدفمند برگزیده شدند. شرکت‌کننده‌ها به پرسشنامه‌های شاخص کارکرد جنسی زنان روزن، عزت‌نفس جنسی زینا و شوارز و صمیمیت واکر و تامپسون پاسخ دادند. برای تحلیل داده‌ها از روش تحلیل ممیز و نرم‌افزار 23-SPSS استفاده شد.
یافته‌ها: ترکیب خطی متغیرهای پژوهش قادر به تفکیک اختلال کارکرد جنسی در دانشجویان بود و تحلیل ممیز نشان داد، عزت نفس جنسی و صمیمیت به ترتیب بهترین ملاک‌های تفکیک زنان با اختلال کارکرد جنسی از زنان بدون اختلال کارکرد جنسی است (001/0 > P).
نتیجه گیری: بر اساس نتایج می‌توان با آموزش مناسب جهت بالا بردن عزت نفس جنسی و صمیمیت زوجین از اختلال کارکرد جنسی آن‌ها پیش‌گیری کرد.

کد مقاله 28609
تعداد بازدید 208

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397